(Частина 1)
У Apple, мабуть, найкращий у світі відділ з PR (зв’язків з громадськістю). Це особливо помітно під час розробки та запуску нових продуктів, адже жодна технологічна компанія не викликає такого резонансу своїми новинками. Перед тим, як користувачі вперше побачать новий продукт Apple та зможуть його торкнутися, компанія ретельно планує всі свої публічні виступи, контролює витоки інформації, організовує брифінги для привілейованих журналістів, закриті презентації, на які можна потрапити тільки за запрошенням, а також раннє тестування для обраних, позитивно налаштованих представників ЗМІ. Нічого не відбувається на самоплив, у тих рідких випадках, коли Apple не управляє початковим посилом, компанія виправляє це за допомогою своїх повноважень, щоб донести продумані відповіді в неофіційному порядку.
З винятком кількох моментів, PR-стратегія була бездоганною протягом багатьох років. Однак це також призвело до напружених стосунків між Apple і людьми, які висвітлюють події навколо компанії. Кеті Коттон, яка очолювала відділ PR майже двадцять років, залишила компанію цього року, коли Тим Кук вирішив змінити підхід Apple до взаємодії з пресою і споживачами. Оскільки пошук заміни для Коттон ще триває і серйозність намірів компанії залишаються незрозумілими, ми розглянемо методи, якими Apple маніпулювала пресою протягом усіх цих років.
Відхід від тиранії
Незважаючи на те, що Apple назвав причиною відходу Коттон «бажання більше часу проводити з дітьми», насправді причина була іншою — розбіжності в баченні майбутнього публічного образу Apple, який окреслив Тим Кук.
Як згадує колишній співробітник PR-команди Apple, Коттон була для компанії як туз у рукаві, коли йшлося про взаємодію з журналістами. Вона була відома тим, що контролювала доступ ЗМІ до Apple, і завдяки своїй владі і характеру, змушувала деяких журналістів боятися, що їх не пустять на заходи та ранні брифінги компанії. Ці дві привілеї могли серйозно вплинути на кар’єру журналіста, якщо їх позбавити. За лаштунками деякі співробітники Apple називали Коттон «тираном». Один з них описав її правління як «битву за публічний імідж компанії» і сказав, що вона керувала командою як «феодальним володінням».

«Іноді я відчував себе, як вихованець дитсадка», — згадує інший член команди. Коттон контролювала буквально все, навіть час приходу та відходу з роботи. Вона очікувала, що співробітники повинні працювати весь час, поки вони в офісі. І хоча це не дивно для керівника невеликого, але дуже важливого підрозділу Apple, іноді таке поводження виглядало бездушним.
Одна голова добре, а дві — краще

Після кількох місяців після оголошення про свій відхід, Коттон почала віддалятися від Apple. Вона більше не брала участі в формуванні медіастратегії, якою керувала протягом 18 років, а також у пошуку нових кадрів. Джерела повідомляють, що Коттон не вірить в пошук свого наступника.
Тим часом Тим Кук почав реорганізацію PR-відділу Apple. Два представники відділу, Стіва Доулинга і Наталі Керіс, взяли на себе тимчасове керівництво відділом, підкоряючись безпосередньо Тиму Куку.

Ці зміни дають новий імпульс PR-стратегії компанії, і тепер, під керівництвом Доулинга та Керіс, відділ стає більш відкритим та доступним для публіки.
Навіть без Коттон на чолі відділ продовжує розвиватися. Як сказав один з працівників компанії, загальна стратегія залишається незмінною, а команда ще в ударі. Проте тепер відділ керують два досвідчені фахівці з різними підходами до управління.
Доулинг, який протягом останніх десяти років був головою команди корпоративних комунікацій, має значний досвід у журналістиці, що дозволяє йому краще розуміти сучасні вимоги до роботи з пресою.
Доулинг здобув популярність серед журналістів за свою здатність надавати важливу інформацію і коментарі лише тоді, коли це необхідно. Він точно знає правила гри в медіа.

І Керіс, і Доулинг лобіюють свої кандидатури на місце Коттон, що додає цікавості до потенційного призначення нового керівника відділу PR компанії Apple.
Читати наступну частину