
Не так давно на ринку з’явилася книга Фреда Вогельштейна «Dogfight: How Apple and Google Went to War and Started a Revolution», яка детально описує етапи розвитку двох технологічних гігантів, Apple і Google, їхню конкуренцію та шлях до нинішнього успіху.
Для підвищення інтересу до книги Вогельштейн опублікував в журналі Wired статтю про історію створення одного з основних продуктів індустрії — iPad. Це пристрій, який дозволив відродити ідею планшетних комп’ютерів, які вже багато років вважалися застарілими та непотрібними. У цьому матеріалі розглядається, як Apple вдалося змінити підхід до мобільних технологій.
Розповідаючи про своє бачення, Джобс визначив чітку стратегію розвитку продуктів Apple. Він вирішив відмовитися від стратегії Google, яка орієнтувалася на велику кількість різноманітних пристроїв на Android. Замість цього Джобс робив ставку на високу якість і унікальність кожного пристрою на платформі iOS.
Як Apple створила ідеальний продукт?
На відміну від Android, де кожен пристрій мав свої особливості і вимоги до програмного забезпечення, Apple зосередилася на створенні екосистеми, де всі продукти працюють бездоганно разом. Придбати iPhone було лише початком шляху — після цього споживачі часто переходили на інші пристрої Apple, такі як iPad, iPod та MacBook, що працюють на єдиному програмному забезпеченні та інтегруються з iCloud.
Третій лишній?
27 січня 2010 року Стіва Джобса на презентації iPad виникло питання: чи є місце для нового типу пристроїв між iPhone і MacBook? Він продемонстрував слайд з iPhone і MacBook і поставив перед аудиторією питання, чи існує місце для планшета між ними.
Джобс зазначав, що багато хто вважав, що це місце має займати нетбук. Але він підкреслив, що нетбуки нічим не перевершують ноутбуки — вони мають слабке програмне забезпечення та повільну роботу. Джобс вважав, що планшет повинен бути легким, зручним та функціональним, з чітким фокусом на зручність користування.
iPad на вершині
iPad став тим, чого не вистачало ринку планшетних комп’ютерів. На момент виходу цього пристрою, конкуренція була мінімальна. Інші компанії намагалися розвивати планшети, але їм не вдалося створити справжній інноваційний продукт. Apple ж змогла зробити планшет не лише доступним, а й корисним для щоденного використання завдяки простому інтерфейсу та високій якості.
Чому iPad перевершив всі попередні планшети?
До виходу iPad багато спроб створити популярний планшет зазнали краху. Зокрема, першими спробами були пристрої як GRiDPad (1989), GO Corp. EO (1993), і навіть Newton від Apple (1994), але вони не отримали популярності. Тільки iPad зумів перевершити своїх попередників і зробити планшетний комп’ютер справжнім масовим продуктом.
Головною перевагою iPad стало його управління — він не потребував клавіатури або миші. Інтуїтивно зрозуміле управління сенсорним екраном забезпечувало зручність використання. Всі користувачі iPhone змогли швидко адаптуватися до нового пристрою, оскільки iPad використовував таку ж операційну систему iOS, що і смартфони Apple.
Планшет на зміну ноутбуку
iPad поєднував найкраще з двох світів — мобільність смартфона та функціональність ноутбука. Технічно, iPad надавав користувачам можливість виконувати майже всі завдання, які можна було робити на ноутбуку, але значно легше та з більшою тривалістю роботи від батареї. Завдяки цьому iPad став ідеальним рішенням для тих, хто шукав легкий і потужний пристрій для щоденного використання.
iPad в контексті інших пристроїв Apple
Однією з ключових причин популярності iPad було його інтеграція з іншими продуктами Apple. Всі пристрої працювали на одній операційній системі, синхронізуючись через iCloud, що робило їх використання ще зручнішим для користувачів. І хоча ринок планшетів був наповнений іншими моделями, iPad зміг утримати лідерство завдяки високій якості та екосистемі, яку створила Apple.