Підсумок: Регулятори по всьому світу намагаються досягти балансу між інноваціями, конкуренцією та захистом користувачів у мобільних екосистемах. Особливо розслідування в Великобританії може мати далекосяжні наслідки для конкуренції мобільних браузерів, розробки додатків і користувацького досвіду на пристроях iOS.

Конкурсна комісія Великобританії (CMA) оприлюднила попередні результати розслідування, які вказують на те, що обмеження, накладені Apple на мобільні браузери, гальмують інновації та позбавляють користувачів iPhone потенційно корисних функцій. Це розслідування є частиною більш широкого аналізу мобільних екосистем.

«В ході нашого розслідування ми попередньо встановили, що конкуренція між різними мобільними браузерами не працює належним чином, що стримує інновації у Великобританії», — заявила Маргот Дейлі, голова незалежної групи розслідування CMA.

Група зробила висновок, що політика Apple щодо браузера Safari не дозволяє конкуруючим браузерам впроваджувати деякі передові функції. Одним з найбільш яскравих прикладів є обмеження на технології швидшого завантаження веб-сторінок, які, якби були дозволені, могли б значно покращити користувацький досвід.

Розслідування також виявило сильну прихильність серед розробників додатків у Великобританії до прогресивних веб-додатків, як альтернативи традиційному розподілу через App Store. Однак обмеження iOS роблять цей підхід непридатним, що потенційно стримує інновації та зменшує можливості для розробників і користувачів.

Крім того, CMA висловила занепокоєння щодо угоди про розподіл доходів між Apple та Google. Ця угода значно знижує фінансові стимули для конкуренції на ринку мобільних браузерів iOS, що може обмежити прагнення до інновацій та покращення. Регулятор вважає, що Apple і Google можуть маніпулювати вибором браузерів користувачів, надаючи свої продукти як найбільш зручні або зрозумілі, що може вплинути на рішення користувачів і закріпити їхні позиції на ринку.

Ілюстрація для статті про обмеження в мобільних браузерах

CMA рекомендує вирішити ці питання в рамках майбутнього Закону про цифрові ринки, конкуренцію та споживачів Великобританії, який набуде чинності в січні 2025 року. Цей новий закон надасть CMA розширені повноваження для призначення компаній як таких, що мають «Стратегічний статус ринку», і впровадження відповідних заходів для стимулювання конкуренції.

Хоча розслідування спочатку охоплювало як мобільні браузери, так і хмарні ігри, CMA вирішила не продовжувати дії щодо останніх. Це рішення було прийнято після того, як Apple почала дозволяти додатки для хмарних ігор у App Store, фактично вирішивши основну проблему в цій сфері.

Apple заявила MacRumors, що не погоджується з висновками доповіді щодо Safari, WebKit і вбудованого перегляду в iOS.

«Ми стикаємося з конкуренцією в кожному сегменті та юрисдикції, де працюємо, і наша увага завжди на довірі наших користувачів», — зазначила компанія.

Apple також висловила занепокоєння тим, що потенційні втручання, обговорені в доповіді, які CMA може впровадити в рамках Закону про цифрові ринки, можуть підірвати конфіденційність та безпеку користувачів і завадити розробці технологій, які визначають Apple на ринку. Вона також зазначила, що надає різноманітні браузери на основі WebKit в App Store, які конкурують разом з Safari, і що iOS містить налаштування, які дозволяють користувачам змінювати браузер за замовчуванням, що сприяє вибору користувача.

Розслідування CMA — це не поодинокий випадок. Європейська Комісія та Міністерство юстиції США також проводять подібні розслідування щодо конкуренції мобільних браузерів, що свідчить про зростаюче вивчення практик мобільних екосистем. Не так давно Міністерство юстиції США запропонувало примусити Google продати свій браузер Chrome для вирішення монопольних проблем на ринку пошукових систем.

Зараз регулятор Великобританії приймає публічні коментарі щодо своїх попередніх висновків до 13 грудня. Остаточне рішення буде оприлюднено в березні 2025 року.