Книга «І ботаніки роблять бізнес», мережа піцерій «Додо піцца», блог «Сила ума» та одна особа, яка все це об’єднує. Федір Овчинніков. Людина, в якій живе неординарний інтелект, завидна наполегливість і непохитна віра в можливості. В одному слові — підприємець із найкращої точки зору. Мені дуже подобається вступний абзац книги в блозі Федора:
«Ця книга про одного підприємця з зовсім звичайного маленького міста. Це дуже правдива і документальна книга про бізнес. Це книга про мрію, розвиток, удачі, перемоги, помилки і розчарування. Євгеній Чичваркін назвав її «однією з кращих книг про підприємництво». Так сталося, що ця книга про мене».
Чим ви займаєтеся?
Я засновник, співвласник і директор мережі піцерій «Додо Піца» та популярного блогу «Сила ума». «Додо Піца» — це не просто мережа піцерій. Ми створюємо власну «хмарну» інформаційну систему для управління специфічними бізнес-процесами. Завдяки новим технологіям я маю намір здійснити невеличку революцію в громадському харчуванні. Мета — створити «розумну піцерію», а потім тиражувати цю модель. Сьогодні група «Додо Піца» складається з трьох компаній. Перша компанія займається виробництвом піци, це наша роздрібна мережа. Тут ми тестуємо технології, рецепти, бізнес-процеси, маркетингові рішення. Друга компанія запускає та підтримує партнерські піцерії. Це наша франчайзингова компанія. Третя компанія розробляє інформаційну систему Dodo IS. «Додо Піцу» можна сміливо назвати ІТ-компанією. Наша модель дещо нагадує Apple. Як Apple продає свою операційну систему лише разом зі своїм «залізом», так і ми продаємо свій софт лише разом з бізнесом у вигляді франшизи. Ми прагнемо створити максимально ефективну систему, де софт і бізнес максимально інтегровані.
Як виглядає ваше робоче місце?
Моє робоче місце — там, де мій ноутбук. Увесь мій офіс вміщується в рюкзак і важить всього один кілограм. У мене немає власного робочого столу. Я повністю мобільний і давно позбувся паперів. Я не зберігаю візитки, брошури чи паперові документи. Якщо контакт мене цікавить, я перевожу його в електронний вигляд і викидаю візитку. Документи, які потребують моєї підпису, приносять відповідальні співробітники. У мене не залишається нічого на папері.

Компанія швидко розвивається. Часто бувають періоди, коли в мене немає закріпленого робочого місця. Я працюю в кімнаті для переговорів, у кафе чи будь-якому вільному місці. Однак для моєї роботи важливо мати місце, де можна було б провести бесіду тет-а-тет або зосередитись на завданнях. Прямо під нашим головним офісом у Сиктивкарі знаходиться піцерія. Це дуже зручно. В будь-який час можна провести нараду на м’яких диванах, насолоджуючись смачним кавою.


Які інструменти та програмне забезпечення ви використовуєте?
Я активний користувач і навіть фанат сервісів Google. Моя дружина створює в нашому загальному календарі Google події, наприклад, взяти довідку для дитини. Я працюю з Gmail для домену silа-uma.ru з 2007 року. У компанії «Додо Піца» ми використовуємо служби Google для домену dodopizza.com. У нас платний корпоративний акаунт, і на даний момент є 72 користувачі.
Офлайн офісні програми у нашій компанії під забороною. Всі документи створюються в Google Docs, окрім складних таблиць. Ми активно використовуємо Google Calendar для планування зустрічей та нарад. Маємо спільні таблиці в Google Docs для планування платежів, ведення проектів. Це один з прикладів нашої політики прозорості.
