
Якщо рахувати з учорашнього дня, то рівно 10 років тому компанія Apple зробила крок, значущість якого на той час у 2003 році ніхто не міг оцінити. Як у відомій історії про метелика, який змахнув своїми крилами і викликав величезну хвилю, що прокотилася через півсвіту, так і це подія в історії «фруктової компанії» справила колосальний вплив на подальший розвиток Apple. Це було той самий момент, коли можна сказати, що «ад замерз».
16 жовтня 2003 року компанія Apple випустила «найкращий в історії додаток для Windows» — iTunes для Windows. Тоді комп’ютери Apple займали лише 3,2% американського ринку, і ця частка поступово зменшувалась, але створення програмного забезпечення для ПК навіть всередині компанії сприймалося як запредельна єресь.
Стратегічний крок Apple у 2003 році
В недавно виданій книзі Макса Чафкіна «Design Crazy», яка ґрунтується на розповідях очевидців та учасників подій, вперше були опубліковані деталі, про які широка публіка досі не знала. У книзі описано, як старший віце-президент Apple з маркетингу Філ Шиллер і старший віце-президент з розробки програмного забезпечення Джон Рубенштейн переконали Стіва Джобса, щоб Apple зробила iTunes доступним для користувачів Windows.
Ідея Стіва Джобса полягала в тому, щоб пристрої та програми Apple залишалися доступними лише для користувачів Mac. Однак Філ та Джон були впевнені, що адаптація продуктів Apple для користувачів ПК принесе значні переваги. Цей крок сприяв доступності плеєрів iPod для 97% користувачів Windows.
Відмова від традиційних підходів і нові можливості
Крім того, цей стратегічний крок дозволив користувачам Windows побачити, як бездоганно працює програмне забезпечення та апаратне забезпечення разом. Вони дізналися, як легко можна оновлювати програмне забезпечення та інтегрувати нові функції без зайвих труднощів.
«Ми довго сперечалися зі Стібом про випуск iTunes для Windows, і він все час говорив «ні». Наприкінці ми з Філом Шиллером вирішили зробити це, і Стіб відповів: «Ну і хер з вами, робіть що хочете. Самі будете відповідати»», — Джон Рубенштейн.
Результати цієї стратегії для Apple
Рішення Apple, що зробило iTunes доступним для Windows, виявилося надзвичайно успішним. Це дозволило збільшити ринок потенційних покупців плеєрів iPod, які стали першим кроком до визнання більшості користувачів у світі про можливості продуктів Apple.
Інтеграція iTunes з ПК призвела до того, що багато користувачів почали розглядати можливість переходу на Mac. Підвищення популярності комп’ютерів Apple на ринку стало неминучим, і їх ринкова вартість зростала з кожним роком, поки компанія не стала найдорожчою в світі.
Чому цей крок був важливим?
Цей крок був важливим тому, що компанія Apple змогла вийти за межі традиційних уявлень про екосистему Apple, створивши продукти, які стали популярними серед більшості користувачів, навіть тих, хто не мав Mac.
Як наслідок, продукція Apple, зокрема плеєри iPod, стали не лише найпопулярнішими в світі, а й стали першим кроком до переходу на інші продукти компанії, зокрема iPhone.


Цей момент став важливим етапом в історії компанії, яка завдяки правильним стратегічним рішенням змогла стати лідером у галузі технологій та інновацій.