Експерт: прогнозування наслідків забруднення Чорного моря нафтопродуктами ускладнене через дії Росії

Експерт: прогнозування наслідків забруднення Чорного моря нафтопродуктами ускладнене через дії Росії

Євген Хлобістов, декан факультету природничих наук АН УРСР, радник голови правління Кримськотатарського ресурсного центру та координатор робочої групи «Екологія та економіка» Експертної мережі Кримської платформи, прокоментував ситуацію із забрудненням Чорного моря.

Масштаби екологічної катастрофи

На даний момент визначити точні наслідки забруднення неможливо через закритість російської сторони, яка не допускає розслідувань міжнародними організаціями. Зокрема, необхідно дослідити пляму нафтопродуктів, яка утворилася після витоку і рухається морською водою вздовж узбережжя Чорного моря.

За офіційними даними, внаслідок аварії танкера в море потрапило близько 4 тисяч тонн мазуту. Однак, крім мазуту, стався витік дизельного палива, що підтверджується наявністю масляної плівки в районі Севастополя.

Причини і масштаби забруднення

Хлобістов зазначив, що існує значна невизначеність щодо кількості розлитого мазуту. За різними даними, витік становив від 3 до 4,3 тисяч тонн, що свідчить про відсутність прозорості в розслідуванні.

Мазутна пляма вже досягла узбережжя Краснодарського краю, спричинивши утворення суміші піску і нафтопродуктів. Волонтери збирали ці забруднені матеріали, проте їхній подальший шлях залишається невідомим.

Шкода для морської фауни

За словами експерта, мазут не осідає на дно через штормову погоду, а розчиняється у воді, утворюючи тромби, що становлять серйозну загрозу для морських тварин. Зокрема, великі представники фауни, такі як дельфіни та афаліни, можуть випадково заковтнути ці частинки, що призводить до їхньої загибелі.

  • Мазутні тромби перешкоджають травленню морських тварин.
  • Загинула значна кількість дельфінів через токсичну дію мазуту.
  • Забруднення впливає на екосистему Чорного моря в цілому.

Розлив нафти в Керченській протоці

15 грудня в Керченській протоці затонули російські нафтоналивні танкери «Волгонефть-212» та «Волгонефть-239». Внаслідок аварії в море потрапило понад 4 тисячі тонн мазуту, що стало причиною значного забруднення.

Наслідки для регіону

Забруднення негативно вплинуло на стан ґрунтів і прибережних вод. З Севастополя було вивезено понад 90 тонн мазуту, проте екологічні наслідки продовжують проявлятися.

Міжнародна реакція

Ситуація потребує уваги міжнародної спільноти. Залучення експертів і моніторинг морського середовища є ключовими для оцінки наслідків аварії та розробки заходів із запобігання подібним інцидентам у майбутньому.

Пропозиції щодо подолання наслідків

  1. Проведення незалежного розслідування причин аварії.
  2. Моніторинг стану вод Чорного моря міжнародними організаціями.
  3. Розробка програм реабілітації морської екосистеми.

Захист морського середовища та мінімізація шкоди залишаються пріоритетами для екологів та експертів. Лише завдяки міжнародній співпраці можна уникнути подібних катастроф у майбутньому.