У повідомленні, опублікованому на офіційній сторінці міської ради окупованого Маріуполя в Telegram, стало відомо, що вантажообіг порту цього міста за 2024 рік порівняно з попереднім роком зріс вдвічі. За інформацією, наданою міськрадою, обсяг вантажів, що проходять через порт, досягнув майже 350 тисяч тонн, що свідчить про значне збільшення діяльності порту після його окупації.
Розвиток інфраструктури Маріупольського порту: перспективи та наміри окупантів
Вантажообіг, зокрема, пов’язаний із зростанням числа гідротехнічних споруд, які планують збудувати окупанти. У 2025 році вони мають намір ввести в експлуатацію 25 нових об’єктів, серед яких особливу увагу приділяють будівництву 18 причалів. Крім того, до цього списку додаються 15 будівель, що будуть реконструйовані після проведення ремонтних та реставраційних робіт.
Це є частиною плану окупаційної влади, яка має на меті значне збільшення використання Маріупольського порту для власних економічних потреб, зокрема для вивезення незаконно вивезеного майна і постачання необхідних ресурсів до військових частин, що перебувають в Україні. Зокрема, це дозволить полегшити логістику військових поставок, що є важливим елементом для зміцнення позицій окупаційних сил.
Грабіж природних ресурсів та експлуатація порту
Окупація Маріуполя та порту також змінила характер вантажопотоків. Як повідомлялося раніше, з моменту початку війни в 2022 році, окупанти розпочали активне вивезення ресурсів, що належать Україні. Вугілля, зерно, металопродукція, а також різноманітні будівельні матеріали, зокрема граніт, відправлялися через порт до Росії та тимчасово окупованого Криму. Це підтверджує факт, що Маріупольський порт став важливим економічним і військовим об’єктом для країни-агресора.
Подібні дії відображають стратегію російської влади, спрямовану на подальшу експлуатацію природних ресурсів та інфраструктури України в умовах окупації. Водночас це також є прикладом порушення міжнародного права та прав людей, чиї права на власність та свободу були порушені внаслідок військової агресії.
Дальші плани та наслідки для Маріуполя
Окупаційні влади, продовжуючи свою діяльність на території Маріуполя, ставлять собі за мету не лише відновлення інфраструктури порту, але й створення з нього ключового транспортного хабу для постачання товарів, які потрапляють до Росії. Такий підхід сприяє збереженню контролю над частиною промислового потенціалу Донбасу, однак ставить під загрозу економічну стабільність України та веде до ще більших втрат для української економіки.
Окрім того, відновлення та модернізація інфраструктури порту є частиною стратегії «економічної інтеграції» окупованих територій у російську економіку, що включає не лише незаконне вивезення українських ресурсів, але й намагання переконати місцеве населення в легітимності нового порядку.
Висновки: наслідки для України та міжнародної спільноти
Поступове збільшення вантажообігу в Маріупольському порту є явним підтвердженням того, що окупаційна влада має намір використовувати цей стратегічний об’єкт для забезпечення своїх економічних і військових цілей. Така експлуатація порту є не тільки актом агресії з боку Росії, але й порушенням численних міжнародних угод, що забороняють експлуатацію ресурсів на окупованих територіях без дозволу легітимних органів влади.
Маріуполь, як важливий економічний центр України, зазнав великих втрат не тільки внаслідок військових дій, а й через окупаційні заходи, що ведуть до значної шкоди для економіки та інфраструктури. Незважаючи на відновлення окремих об’єктів, майбутнє Маріуполя залишається під питанням, оскільки більшість його ресурсів використовуються не для потреб місцевих громадян, а для вигоди окупантів і військових сил Росії.
Фотографії та додаткові матеріали надані Маріупольською міською радою, згідно з даними, опублікованими в Telegram.