Один із справжніх засновників Tesla — Мартін Еберхард — критикував Ілона Маска за його рішення скасувати проект доступного електричного автомобіля за 25 000 доларів, назвавши це відмовою від початкової місії компанії. Натомість, за словами Еберхарда, Tesla пішла неправильним шляхом, випустивши пікап, який він охарактеризував як «сміттєвий».
Що відомо
Зазвичай вважається, що Tesla була заснована особисто Ілоном Маском, оскільки він був публічним обличчям бренду з самого початку. Однак, офіційно Маск був визнаний спільним засновником лише після рішення суду, разом з чотирма іншими особами: Мартіном Еберхардом, Марком Тарпеннінгом, Ієном Райтом та Джаєм Страубелем. Насправді, Еберхард і Тарпеннінг були реальними засновниками, які запустили Tesla ще до того, як Маск приєднався у 2004 році як інвестор та голова ради директорів.
Між Еберхардом та Маском виник конфлікт через труднощі при запуску оригінального Tesla Roadster. Як результат, Маск, як найбільший акціонер, зміг добитися відставки Еберхарда, після чого вони подали до суду. Судова угода дозволила офіційно називати Маска одним з засновників Tesla.
Конфлікт між засновниками
У рідкісному інтерв’ю Еберхард розповів, що початкова стратегія Tesla передбачала запуск моделей Model 3 та Model Y, а в подальшому компанія мала намір рухатися в бік доступних масових автомобілів.
«Я був дуже розчарований, коли Tesla скасувала свою програму бюджетної моделі. Цей крок був занадто ризикованим для майбутнього світу — замість цього вони випустили вантажівку, яка виглядає як контейнер для сміття», — заявив Еберхард.
Критикування дизайну Tesla
Еберхард також висловив незадоволення сучасним дизайном автомобілів Tesla, назвавши їх «позбавленими натхнення». Він зазначив, що інноваційні рішення повинні бути не тільки технологічно передовими, але й естетично привабливими.
На запитання про можливу модель Robotaxi, ймовірно названу Cybercab, Еберхард висловив скептицизм. Він зазначив, що багато автономних систем все ще знаходяться на стадії тестування і можуть бути небезпечними, а суспільство часто ігнорує потенційні ризики.
Перспективи розвитку Tesla
Незважаючи на критику, Tesla залишається лідером у виробництві електричних автомобілів, продовжуючи впроваджувати новітні технології та стратегії. Проте, за словами Еберхарда, компанія повинна знову звернутися до своїх корінних принципів і випустити доступний електромобіль для широких мас.
Джерело: Електронк