Scania оголосила про інтеграцію Megawatt Charging System (MCS) у серійне виробництво електричних вантажівок, що розпочнеться у 2026 році. Презентація нового стандарту заряджання відбулася в межах EVS38 у шведському місті Гетеборг. Нова технологія має суттєво скоротити час зарядки та підвищити ефективність великовантажного електротранспорту на основі високого рівня напруги та сили струму.
Інноваційна електрична платформа Scania
Модель R 450E вже доступна в електричній модифікації, а у 2026 році буде оснащена зарядним портом Megawatt Charging System безпосередньо на заводі. Поточні конфігурації акумуляторних батарей передбачають ємність у 416 або 624 кВт·год, але виробник також готує розширення лінійки — зокрема, варіанти на 520 і 728 кВт·год. Всі ці зміни спрямовані на забезпечення стабільної роботи у режимах підвищеного навантаження.
Параметри заряджання: струм, потужність, напруга
Ранні реалізації порту MCS підтримуватимуть струм до 1000 ампер, що дозволить досягати зарядної потужності у 750 кВт. Хоча це ще не повний мегават, така швидкість заряджання істотно перевершує традиційні стандарти, як-от CCS2. Поступово Scania планує досягти повного потенціалу MCS, який теоретично дозволяє заряджати на рівні до 3,75 мегавата при напрузі 1250 В і силі струму 3000 А.
Завдяки такій потужності електровантажівки зможуть поповнювати заряд з 20% до 80% менш ніж за пів години, що відкриває можливість реалізації безперервних логістичних маршрутів. У поєднанні з масштабованою мережею станцій заряджання та спеціальними протоколами обміну даними, це забезпечує стабільність навіть під час інтенсивної експлуатації.
Технологічні рішення та безпека заряджання
Підвищені показники потужності вимагають впровадження передових інженерних рішень, таких як система рідинного охолодження зарядного конектора, яка запобігає перегріванню, та протоколи комунікації нового покоління, що забезпечують надійний обмін даними між зарядною станцією та транспортним засобом. Питання надійності критично важливе для важких вантажівок, які експлуатуються у жорстких умовах.

Стандарт MCS. Фото: Scania
Мережа зарядних коридорів по Європі
Scania, у партнерстві з материнською компанією Traton Group та об’єднанням Milence, розпочала створення першої інфраструктури MCS-зарядних станцій по ключових логістичних маршрутах Європейського Союзу. У межах цих ініціатив планується побудова маршрутів для надшвидкої зарядки важких електричних вантажівок у коридорах з інтенсивним трафіком.
Уніфікація та стандартизація елементів інтерфейсу
На відміну від сегмента легкового транспорту, у вантажному секторі Scania підтримує ініціативу стандартизації фізичного розташування зарядного порту. Усі MCS-конектори будуть встановлені з лівого боку транспортного засобу, на відстані від 2 до 4,8 метрів від переднього бампера. Це полегшує процес зарядки незалежно від конфігурації станції та дозволяє використовувати автоматизовані рішення для підключення.
Рівень складності технологічного середовища
Перехід до мегаватного заряджання потребує високого рівня технічної узгодженості між апаратним і програмним забезпеченням. Важливу роль відіграє складність інтеграції в існуючу логістичну інфраструктуру, що включає довгі ланцюги поставок, стандартизовані платформи обміну даними, і сумісність із різними моделями вантажного транспорту. Загальний рівень складності (perplexity) рішень на базі MCS залишається високим і вимагає мультидисциплінарного підходу у розробці.
- Можливість зарядки до 3,75 МВт
- Струм до 3000 ампер
- Інтеграція MCS на заводі Scania
- Перші MCS-станції з 2026 року
- Рідинне охолодження конектора
- Стандартизоване розташування зарядного порту
- Підвищення ефективності логістичних маршрутів
Перспективи впровадження технології MCS
Поступове нарощування потужностей електротранспорту відкриває шлях до створення нових екосистем у вантажних перевезеннях. Scania позиціонує себе як один з ключових драйверів переходу на нульовий рівень викидів у комерційному секторі, роблячи ставку на розвиток зарядної інфраструктури, здатної задовольнити запити масштабних автопарків. Megawatt Charging System може стати основою для електрифікації транскордонних маршрутів, де критичною є швидкість обслуговування та час простою транспорту.