Автовиробники Китаю часто заявляють про значні обсяги продажів нових моделей у перші дні після презентації, але ці дані слід трактувати з обережністю. Міністерство торгівлі Китаю планує провести зустріч з представниками таких компаній, як BYD та Dongfeng Motor, а також з відповідними асоціаціями, щоб обговорити проблему зростання продажів так званих автомобілів з «нульовим пробігом». За інформацією агентства Reuters, яке повідомило про ситуацію з конфіденційних джерел, така проблема стала об’єктом обговорення.
Особливості продажу автомобілів з нульовим пробігом
Нещодавні коментарі одного з провідних китайських виробників автомобілів Вей Цзянджуна викликали велику увагу на ринку. В інтерв’ю для Sina Finance він поділився інформацією про незвичайну практику продажу автомобілів в Китаї — це продаж автомобілів, які були зареєстровані, отримали номерні знаки, але не використовувались у жодних поїздках. Такі автомобілі вважаються офіційно проданими, однак потім вони з’являються на вторинному ринку як «вживані» машини з нульовим пробігом.
Наслідки для ринку і вплив на економіку
Відповідно до даних Китайської асоціації автомобільної промисловості (VEIA), на сьогоднішній день в Китаї існує близько 3-4 тисяч продавців, які займаються реалізацією таких автомобілів через платформи для продажу вживаних автомобілів. Це дозволяє виробникам і дилерам маніпулювати даними про продажі нових автомобілів, що використовуються для досягнення завищених показників на фоні тривалої цінової конкуренції на ринку.
Механізми боротьби з маніпуляціями
З огляду на таку практику, Китайська асоціація автомобільної промисловості (CAAM) разом з іншими організаціями, зокрема Китайською асоціацією CADA, планують зустріч з учасниками ринку для обговорення можливих заходів боротьби з маніпулюваннями продажами. Важливу роль у цьому процесі можуть зіграти онлайн-платформи для продажу автомобілів, які також будуть залучені до дискусії щодо удосконалення регулювання ринку.
Проблеми ціноутворення і прогноз розвитку
Цінова війна на ринку автомобілів у Китаї стала однією з основних причин маніпулювання статистикою продажів. Багато виробників автомобілів, а також незалежні продавці, готові на будь-які дії, щоб забезпечити виконання встановлених цілей з продажів, навіть якщо це вимагає сумнівних практик, таких як продаж «нових» автомобілів з нульовим пробігом як вживаних.
Висновки та майбутні перспективи
Як показує практика, така ситуація потребує ретельного контролю з боку регулюючих органів. Очікується, що після проведення зустрічі між Міністерством торгівлі Китаю та ключовими учасниками ринку буде розроблено нові правила, які допоможуть усунути або мінімізувати такі маніпуляції. Це дозволить стабілізувати ринок і покращити довіру споживачів до китайських виробників автомобілів.