Китайський виробник автомобілів активно змагається не лише в інноваціях дизайну та технологій, а й демонструє вражаючі результати під час тестувань на безпеку. Один з останніх прикладів — випробування аварії нового електричного автомобіля LI Auto I8 під час зіткнення з вантажівкою.
Про тестування на безпеку
У відео зафіксовано лобове зіткнення електричного автомобіля, вагою від 2 580 до 2 610 кг, на швидкості 60 км/год з вантажівкою Ченглонг, вагою близько 8 тонн, яка рухалася зі швидкістю 40 км/год. Незважаючи на значну різницю в масі, i8 продемонстрував вражаючу стабільність. Передня частина автомобіля поглинула основну силу удару, при цьому основна структура залишилася цілою. Двері автоматично розблокувалися, а всі дев’ять подушок безпеки спрацювали без збоїв. Акумулятор, встановлений у підлозі автомобіля, хоча і був пошкоджений металевою арматурою, не виявив ознак відмови.
Реакція коментаторів
Проте у китайських мережах коментатори звернули увагу не тільки на стійкість автомобіля, але й на поведінку вантажівки. Під час зіткнення кабіна вантажівки нахилилася вперед, майже відриваючись від рами, при цьому всі чотири колеса вантажівки опинилися в повітрі. Така поведінка вантажівки викликала активну реакцію з боку виробника вантажівок — Dongfeng Liuzhou Motor, що володіє брендом Chenglong.
Заява від Dongfeng Liuzhou Motor
1 серпня компанія Dongfeng опублікувала заяву, в якій звинуватила LI Auto у «серйозному порушенні» та створенні хибного враження через надання неправдивої інформації у відео. За словами представників компанії, такий сценарій не відображає реальних умов на дорогах і викривлює ідею надійності вантажівки.
Лі Авто відреагувала, зазначивши, що не має наміру малювати негативний образ вантажівки Chenglong і висловлює повагу до цього бренду як одного з лідерів на китайському ринку.
Позиція Інституту CAERI
Інститут CAERI підтвердив слова Li Auto, заявивши, що проведений тест не є стандартним тестом на сертифікацію і не спрямований на оцінку надійності вантажівок. Вибір вантажівки для тесту був обумовлений тільки її вагою — 8 тонн без значних технічних удосконалень, крім косметичних змін, таких як фарбування та встановлення обладнання для дистанційного керування і баласту.
Джерело: Carscoops