Спільний проект між Sony та Honda — електромобіль під брендом Afela — ще не надійшов у продаж, але вже зазнав серйозних фінансових збитків. Загальні втрати цього проекту перевищили 360 мільйонів доларів (52 мільярди ієн), що відображено в останніх фінансових звітах Mobility Sony Honda, навіть незважаючи на дещо менші витрати в 20,5 мільярдів ієн.
Фінансові результати і стратегічні амбіції
Ці фінансові втрати виходять за межі просто витрат на розробку, що вказує на високі витрати, пов’язані з виходом на сегмент преміум-електричних автомобілів. Все, починаючи від науково-дослідних робіт до створення прототипів та програмного забезпечення, потребує значних інвестицій. Хоча стартова ціна Afela в $89,900 відображає амбітні плани, повністю повернути інвестиції лише через продажі буде надзвичайно складно.
Тим не менш, для самих компаній Honda та Sony фінансовий тягар не надто відчутний: загальний прибуток від їх діяльності за минулий фінансовий рік перевищив 2,6 трлн ієн, згідно з інформацією, оприлюдненою Bloomberg. Однак попри це, шлях до успіху на автомобільному ринку не буде простим.

Afela EV. Ілюстрація: мобільність Sony Honda
Конкуренція на ринку електричних автомобілів
Afela виходить на ринок, де вже активно присутні Tesla, Mercedes-Benz, BMW та різні китайські бренди. Незважаючи на це, Sony та Honda вірять у свій потенціал: поєднання технічних можливостей Honda з цифровими досягненнями Sony, включаючи інтерфейси, мультимедіа та розваги на борту, може стати ключем до успіху цього проекту.
Невизначене майбутнє Afela
Чи стане Afela новою віхою в індустрії або лише дорогим експериментом, покаже лише час та реакція ринку. Але безперечно одне: навіть для таких великих гравців, як Honda та Sony, перехід до електричного майбутнього — це надзвичайно витратний процес.