GOG приєднується до Європейської федерації ігрових архівів, музеїв та проектів збереження
GOG, одна з провідних європейських платформ для розповсюдження цифрових ігор, нещодавно оголосила про своє приєднання до Європейської федерації ігрових архівів, музеїв і проектів збереження (EFGAMP). Ця організація є найбільшою у Європі, яка займається питаннями збереження відеоігор як частини культурної спадщини. Залучення GOG до такого важливого альянсу підкреслює зростаючу важливість збереження відеоігор для майбутніх поколінь.
Про Європейську федерацію ігрових архівів
EFGAMP була заснована у 2012 році і налічує понад 20 установ по всій Європі, серед яких національні бібліотеки, музеї та архіви, що спеціалізуються на збереженні цифрових ігор. Серед її членів — такі відомі організації, як VIGAMUS у Римі, MO5.COM у Франції та Комп’ютерний музей у Берліні, які активно працюють над збереженням історії відеоігор та їх розвитку.
Роль GOG у збереженні класичних ігор
Компанія GOG, створена з метою збереження відеоігор, продовжує виконувати свою місію, орієнтуючись на захист класичних ігор для майбутніх поколінь. Відповідно до слів генерального директора GOG Мацея Голембєвського, місія їх компанії завжди полягала в тому, щоб зберігати відеоігри як культурну спадщину. Запуск програми збереження в 2024 році дозволив забезпечити сумісність понад 100 класичних ігор з сучасними пристроями. Ця програма була позитивно оцінена гравцями, оскільки вона дає змогу насолоджуватися улюбленими іграми навіть через багато років після їх релізу.
Збереження відеоігор — питання актуальне
Тема збереження відеоігор стає все більш важливою в умовах швидкого розвитку технологій і постійних змін на цифровому ринку. За останні роки ми стали свідками того, як чимало чудових ігор зникають з цифрових платформ, іноді через проблеми з ліцензійними угодами або технічні складнощі. Ці ігри більше не доступні для завантаження, і гравці втрачають можливість відтворювати їх на сучасних пристроях.
Цей процес може призвести до втрати частини важливих культурних артефактів, адже відеоігри — це не просто розваги, а важлива частина цифрової культури, яка відображає технічний прогрес, соціальні тенденції та творчі підходи в різні етапи розвитку медіаіндустрії. Враховуючи це, GOG активно працює над тим, щоб мінімізувати подібні втрати та забезпечити доступ до класичних ігор навіть після того, як вони виходять з обігу на ринку.
Важливість збереження відеоігор як культурної спадщини
Незважаючи на технічні виклики, збереження відеоігор набуває все більшого значення на міжнародному рівні. Відеоігри є невід’ємною частиною сучасної культури, вони відображають не лише технологічні інновації, але й певні культурні та соціальні контексти, що супроводжують кожну епоху. Збереження таких творів дає змогу не тільки вивчати історію ігрової індустрії, але й зрозуміти, як зміни в технологіях, дизайні та культурі визначали розвиток медіапростору.
Завдяки ініціативам, таким як програма GOG збереження класичних ігор, гравці отримують можливість не лише поглянути назад на те, що було важливим у попередні роки, а й на майбутнє цієї індустрії. Важливою частиною цієї програми є також підтримка сумісності старих ігор з новими операційними системами, що дозволяє забезпечити безперервний доступ до історичних ігор, які інакше могли б бути втрачені для широкої аудиторії.
Сучасні виклики у збереженні цифрових ігор
Незважаючи на всі досягнення в сфері збереження відеоігор, існує низка викликів, з якими стикаються розробники та організації, що займаються збереженням цифрової спадщини. Одним з головних таких викликів є швидко застаріваючі технології. Багато старих ігор були створені для платформ, які вже не підтримуються, і відповідно виникає потреба в спеціалізованих рішеннях для емуляції та відтворення цих ігор на новітньому обладнанні.
Іншим важливим аспектом є питання ліцензування. Деякі ігри можуть бути зняті з продажу через юридичні або фінансові проблеми, і їх подальше збереження може бути ускладнене через складнощі з правами на інтелектуальну власність. В таких випадках організаціям доводиться розробляти нові механізми для захисту та збереження цих творів, забезпечуючи одночасно дотримання прав авторів і розробників.
Джерело: GOG