Єдиний російський авіаносець може більше не повернутися з ремонту – Defence Express

Єдиний російський авіаносець може більше не повернутися з ремонту – Defence Express

Авіаносець «Адмірал Кузнецов» став центральним елементом російського військово-морського флоту, проте вже більше семи років він не здатний виконувати свою основну функцію через тривалий ремонт. Очевидно, що навіть в наступному році корабель навряд чи покине сухий док. Враховуючи поточні темпи роботи та численні технічні проблеми, його повернення на службу залишається під великим питанням. Такий стан речей ставить під загрозу його оперативну готовність і здатність виконувати стратегічні завдання.

Зараз, замість використання авіаносця для виконання бойових завдань, російська авіація здійснює важливі місії з палуби авіаносця «Адмірал Кузнецов», перекидаючи стратегічні бомбардувальники Ту-95МС з аеродрому в районі міста «Олень» для супроводу військових операцій. Ці літаки, на відміну від бойових літаків, яких можна було б розгорнути на палубі авіаносця, проводять свої операції з суші, не потребуючи складних процедур посадки на борт корабля. Тому авіаносець все частіше залишається на суші, виконуючи тільки обмежену кількість функцій.

Незважаючи на це, важливість «Адмірала Кузнецова» для Росії залишається надзвичайно високою. Він є єдиним авіаносцем у складі Військово-морського флоту РФ, що зумовлює величезні фінансові витрати на його реставрацію та підтримку. Проблеми з кораблем вже стали частиною політичних та економічних стратегій Росії, оскільки втрати такого унікального ресурсу мали б серйозні наслідки для військової морської потуги країни.

Ще однією серйозною проблемою є брак підготовлених пілотів для здійснення посадок на палубу цього авіаносця. Багато досвідчених льотчиків вже завершили свою кар’єру, і лише кілька залишилися, готові працювати з авіаносця. Ці пілоти, в свою чергу, мають пройти спеціальне навчання, щоб мати змогу здійснювати посадку в складних умовах. Усі навчання здійснюються в окупованому Криму на спеціальному полігоні поблизу міста Сакі, де відбуваються практичні тренування для літаючих з авіаносця Су-33. Проте на момент останніх перевірок з’ясувалося, що ці літаки не проходять належну підготовку і все ще використовуються для супроводу стратегічних бомбардувальників Ту-95МЦ.

«Адмірал Кузнецов» — радянський та російський авіаносець проекту 1143, який був побудований на Чорноморському суднобудівному заводі в Ніколаєві в останні роки існування Радянського Союзу. Після розпаду СРСР він був переданий Росії, ставши єдиним авіаносцем у складі ВМС Російської Федерації.

У 2016 році «Адмірал Кузнецов» брав участь у військових операціях в Сирії, де виконував важливу роль у боротьбі з терористичними угрупованнями. Однак його участь у цих операціях не була безпосередньо бездоганною: два літаки з його борту зазнали аварій. Су-33 під час посадки злетів за межі палуби, потрапивши в море, а МіГ-29 розбився під час заходу на посадку.

У 2022 році корабель знову зазнав серйозних неприємностей. 22 грудня того ж року на борту «Адмірала Кузнецова» сталася велика пожежа. Точні причини виникнення вогню і ступінь пошкоджень не були оголошені, однак це вже не перший випадок, коли корабель стикається з таким типом проблем. Останній випадок загоряння стався ще в грудні 2019 року, і він лише підкреслив серйозні технічні труднощі, з якими стикається цей корабель.

Інші новини:

  • Китай вперше в історії запустив у море усі свої авіаносці.