Що варто очікувати: Якщо чутки справдяться, Sony та Microsoft знову використовуватимуть однакову архітектуру графічного процесора для своїх наступних консолей, на цей раз з урахуванням майбутньої платформи AMD UDNA. Очікувані покращення у трасуванні променів та штучному інтелекті для апскейлінгу вказують на значний крок уперед, який може випередити сучасні ПК-графічні процесори за кількістю обчислювальних одиниць. Обидві компанії також вивчають можливості портативних форм-факторів та різні строки випуску, що дає змогу зазирнути в майбутні стратегії щодо апаратного забезпечення в контексті наступної хвилі розвитку ігрових консолей.

Довірений інсайдер KeplerL2 нещодавно поділився новими подробицями щодо планів Sony та Microsoft для їхніх наступних консолей. Якщо ця інформація підтвердиться, обидві компанії знову використовуватимуть схожу графічну технологію, з серйозними покращеннями у трасуванні променів порівняно з останніми ПК-графічними картами.

У серії публікацій на NeoGAF, KeplerL2 заявив, що PlayStation 6 та наступна Xbox-консоль використовуватимуть однакову архітектуру GPU і наразі заплановані до випуску у 2027 році. Раніше цього року він зазначив, що PlayStation 6 базуватиметься на майбутній графічній архітектурі AMD UDNA, що, ймовірно, також стосується Microsoft.

Архітектура, яка отримала кодову назву «gfx13», є наступником RDNA 4, що є основою для недавно випущених графічних карт серії Radeon RX 9070 та RX 9060 для ПК. У порівнянні з RDNA 2, яка використовується в PlayStation 5 та Xbox Series, ці графічні процесори демонструють значні покращення в трасуванні променів та якості апскейлінгу зображень.

Інсайдерські прогнози щодо нових консольних архітектур

Очікується, що UDNA здійснить ще один значний стрибок уперед. KeplerL2 стверджує, що нова архітектура буде на 20% швидшою на обчислювальну одиницю в традиційному растеризованому рендерингу та в два рази швидшою в трасуванні променів і операціях з ШІ.

Він також зазначає, що пропускна здатність HDMI зросте до 80 Гбіт/с, що дозволить підвищити частоту оновлення на роздільності 4K, а можливо й 8K, хоча вона все ще не досягатиме повних 96 Гбіт/с специфікацій HDMI 2.2.

Що стосується процесорів, то жодна з наступних консолей не матиме 3D V-Cache, технології, яка допомогла останнім трьом поколінням процесорів Ryzen переважати чіпи Intel у ігрових завданнях. Невідомо, як 3D V-Cache вплине на продуктивність в умовах консолей.

Прогнозована архітектура UDNA

Додатково, Microsoft розробляє портативний ігровий пристрій, а Sony, за чутками, працює над портативним супутником для PlayStation 6. Хоча ще занадто рано оцінювати їхню продуктивність, обидва пристрої, ймовірно, використовуватимуть технологію UDNA. KeplerL2 вважає, що вони будуть розроблені таким чином, щоб споживати не більше 15 ватт для збереження заряду акумулятора.

Хоча Sony та Microsoft можуть випустити нове апаратне забезпечення у 2027 році, є думка, що Microsoft намагається випустити свою консоль раніше за PlayStation 6 і може зробити це вже наступного року.

Компанія, ймовірно, відсвяткує 25-річчя з моменту випуску оригінальної Xbox у 2026 році з релізом Forza Horizon 6, Gears of War: E-Day та ремейком Halo: Combat Evolved для ПК та консолей Xbox Series. Якщо наступний флагманський пристрій Microsoft – гібрид ПК та консолі – буде готовий до цього часу, цей набір ігор може стати потужним стартовим релізом.