Війна за наші зап’ястя: Технології та захист персональних даних

Війна за наші зап’ястя: Технології та захист персональних даних

За останнє десятиліття конкуренція на ринку споживчої електроніки стала більш інтенсивною і персоналізованою: тепер бойове поле — це наші вітальні, столи і навіть кишені. Сьогодні, через півтора року після того, як команда Pebble зібрала 100 тисяч доларів на концепцію своїх смарт-годинників, виробники вступили в боротьбу за наші зап’ястя. Техногіки радо зустріли еру смарт-годинників, готові інвестувати та підтримувати нові тенденції. Але що ж відбувалося з цими гаджетами з середини 2012 року?

Незбагненний бум на смарт-годинники

Ідея створення наручних дисплеїв викликала значний інтерес, що стимулювало до розвитку як великі корпорації, так і стартапи. На платформі Kickstarter з’явилося безліч концепцій смарт-годинників — від досить обґрунтованих до повних невдач. Проте всі вони просували загальну ідею: навіть за допомогою наших кишенькових комп’ютерів процес отримання інформації все ще не є настільки простим і зручним. І звісно, великі бренди прагнули захопити свою частку на ринку, який швидко розвивається.

Pebble, Martian, Samsung, Sony, ZTE, Fitbit, Basis, Neptune, Metawatch, Qualcomm — це лише деякі з компаній, які або вже випустили, або готують до випуску свої смарт-годинники. Цікавою є ситуація з Qualcomm: компанія, що здебільшого відома своїми чипами, успішно представила свої смарт-годинники TOQ, які поступово набирають популярності серед технічних ЗМІ та звичайних споживачів, маючи ціну в 350 доларів.

Чи справді смарт-годинники можуть захопити ринок?

Якщо смарт-годинники справді мають можливість перевернути ринок, то, ймовірно, один продукт повинен стати справжнім бестселером. Але що саме буде поєднанням ціни, функціональності та маркетингу, що забезпечить приголомшливий успіх?

Генеральний директор Motorola Mobility Деніс Вудсайд в своєму Google Hangout підтвердив, що компанія працює над створенням власного гаджета. «Цей продукт на зап’ясті змінить багато, і ми працюємо над цим без зупинок», — зазначив він. Водночас, він додав, що команді ще належить вирішити низку проблем: «Воно не може бути ламким і вимагати щоденної зарядки. Має бути функціональний набір можливостей, інакше навіщо витрачати гроші на черговий продукт?»

Смарт-годинники для різних смаків

Підходи до створення смарт-годинників у різних виробників сильно відрізняються. З одного боку, є продукти, такі як Martian, які виглядають майже ідеально для користувачів старшого віку, незважаючи на малі розміри тексту на екрані і наявність голосових функцій. З іншого боку, є громіздкі пристрої, на кшталт Neptune Pine, який є фактично зменшеним смартфоном, що поміщається на зап’ясті. Інші продукти на ринку комбінують ці крайнощі, заповнюючи простір, що робить вибір більш складним для користувачів.

Не всі готові до смарт-годинників

Не менш важливе питання: скільки людей насправді готові придбати смарт-годинники — аксесуар, який у найгіршому випадку лише імітує функції смартфона, а в найкращому — доповнює його можливості. Продажі Pebble склали 190 тисяч одиниць, з яких 100 тисяч було продано після завершення кампанії на Kickstarter. Це свідчить про те, що покупці звернули увагу на сайт Pebble та магазини AT&T і Best Buy, але все ще залишилося багато непроданих одиниць, що вказує на те, що попит на цей гаджет після початкового буму знизився.

Samsung також має свої смарт-годинники — Galaxy Gear. Після того, як в мережу просочилися чутки про продажі в 50 тисяч одиниць, компанія заявила, що в магазини було відправлено 800 тисяч пристроїв. Проте важливо розуміти, що кількість проданих одиниць в магазинах не є тим самим, що кількість гаджетів, придбаних кінцевими споживачами. На даний момент ці два продукти — одні з найбільших гравців на ринку смарт-годинників, і ймовірно, що з часом кількість покупців, які зацікавлені в таких пристроях, може збільшитись.