Що сталося? Коли Apple представила свій шолом змішаної реальності Vision Pro на початку цього року, його анонсували як найважливіший новий продукт компанії після оригінального iPhone. Однак наразі цей дорогий просторовий комп’ютер не користується великим попитом. Останні прогнози свідчать, що за весь рік Vision Pro не продасться навіть у кількості 500 000 одиниць.

За останніми оцінками аналітиків IDC, які поспілкувалися з Bloomberg, Apple ще не продала навіть 100 000 одиниць Vision Pro за жоден квартал з моменту запуску в США в лютому. Крім того, вони прогнозують зниження продажів на 75% в поточному кварталі.

Це далеко не та запланована сенсація, яку очікувала Apple від свого першого великого нового продукту за останні роки. Однак Vision Pro тільки недавно з’явився на міжнародному ринку в кінці червня, що, за словами IDC, має допомогти компенсувати повільні продажі в США.

Що ще важливіше, аналітики прогнозують, що в другій половині 2025 року з’явиться значно більш доступна «бюджетна» версія шолома змішаної реальності, вартість якої може бути майже вдвічі нижчою за поточну преміум-модель.

«Успіх Vision Pro, незалежно від його ціни, в кінцевому підсумку залежатиме від доступного контенту», – сказав Франциско Херонімо, віцепрезидент IDC. «Якщо Apple розширить цей продукт на міжнародні ринки, надзвичайно важливо також забезпечити наявність локального контенту», – додав він.


Шолом змішаної реальності Vision Pro

Не можна сказати, що Vision Pro став повним провалом з фінансової точки зору. У січні з’явилися повідомлення, що Apple отримала $700 мільйонів попередніх замовлень на майже 200 000 одиниць цього шолома. Але багато з цих ранніх покупців змінили своє рішення, намагаючись повернути пристрій до закінчення терміну повернення.

Проблеми з вагою, відсутність оптимізованих додатків і відеоконтенту, а також, можливо, шок від ціни $3500 – багато критиків звертали увагу на ці фактори, пояснюючи, чому деякі перші покупці, які захоплювалися новинкою, вже відмовилися від неї.

Незалежно від причин, їх достатньо, щоб змусити Apple переглянути свою стратегію змішаної реальності. Поряд з підготовкою більш доступної версії Vision Pro на 2025 рік, компанія нібито дала розпорядження постачальникам призупинити роботу над повною другою генерацією преміум-версії.

Натомість Apple здається зосередженою на тому, щоб випустити більш доступний та зручний пристрій змішаної реальності в 2025 році. Попередній звіт свідчить, що ціна цього пристрою може бути близько $1500.

Vision Pro не матиме легкого шляху до масового прийняття, незважаючи на те, як низько Apple може знизити ціну. Уже чутно про конкуренцію з боку Google, Samsung і Qualcomm, які разом працюють над новою платформою просторових обчислень, що обіцяє просунуті XR-досвіди.