Леонід Елецьких, App Annie: «Доля iPad в Росії різко зменшилась»

Леонід Елецьких, App Annie: «Доля iPad в Росії різко зменшилась»

Основні тренди мобільних додатків у світі та Росії

Леонід Елецьких, регіональний менеджер компанії App Annie, поділився аналізом основних тенденцій розвитку мобільних додатків у Росії та у світі на заході MBLT15. Як і в попередньому році, на перших місцях у рейтингах залишаються ігри, фото і відео додатки, а також додатки для розваг.

Зростання популярності Google Play в Росії

Згідно зі статистикою App Annie, за останній рік в Росії спостерігається значне зростання кількості завантажень з Google Play. Основна частина завантажень припала на четвертий квартал, що легко пояснюється зимовими святами та канікулами. Проте несподіваним є падіння активності на платформі iOS, де показники залишились на тому ж рівні або навіть дещо знизились. Особливої уваги заслуговує той факт, що монетизація на iPhone впала на майже 30% через коливання валютного курсу, зокрема, росту курсу долара.

Тренди в категоріях додатків

У Google Play помітно зростає популярність категорії «Навігація». Ринок став активно заробляти на важкому та об’ємному контенті. Також відзначено значне зростання популярності категорій «Фото та відео» та «Продуктивність». Що стосується категорії «Освіта», то тут також спостерігається суттєве збільшення доходів, що відображає нові тенденції в мобільних додатках для навчання та розвитку.

Аналіз даних App Annie, 2015

Проблеми монетизації на платформі iOS

Що стосується iOS, то картина з монетизацією та популярністю додатків не змінилася порівняно з попереднім роком. Проте, якщо рік тому співвідношення кількості завантажень між iPhone та iPad було практично рівним, то на даний момент iPhone значно випереджає iPad за кількістю завантажень і прибутками — на користь смартфонів співвідношення складає 1:6. В Росії iPad істотно поступається в плані завантажень та прибутку, хоча в США цей пристрій залишається популярним і займає до 20% у загальному обсязі завантажень, при цьому прибутки від iPad складають від 25 до 30% від загальних доходів.

Розподіл завантажень по пристроях App Annie

Російський ринок мобільних додатків: хто лідирує?

Цікаво, що в Росії лідируючі позиції в топі мобільних додатків займають не російські компанії. Це стосується як завантажень, так і доходів. Однак, в неігрових категоріях російські розробники демонструють значні досягнення та фактично займають провідні позиції на ринку.

Якщо порівняти мобільні додатки на ринку Росії з іншими країнами, то можна відзначити важливі відмінності. Важливою особливістю є активне домінування зарубіжних компаній у мобільних іграх, проте місцеві розробники активно заповнюють ніші в інших категоріях, що підтверджує зростання їх впливу в бізнес-сегменті.

Скільки додатків завантажується в світі?

Що стосується інших країн, то на міжнародному рівні лідируючі позиції утримують США, Китай та Японія. Ці ринки залишаються найбільшими споживачами мобільних додатків, що, з одного боку, підтверджує високу конкурентність, а з іншого — стимулює подальші інвестиції в мобільні технології.