Для мене, як і для багатьох інших, навчання в університеті пройшло з переконанням, що оцінки визначають все.
Ми чули, що високі оцінки відкривають всі двері цього світу. Високий бал – це ключ до успішного життя.
І я сліпо вірив у ці слова…
Я пам’ятаю, як доводив себе до виснаження лише для того, щоб отримати високу оцінку на екзамені.
І мені здавалося, що це має сенс, але зараз я б не хотів, щоб мій син навчався так, як колись я.
Зараз я поясню свою позицію.
1. Ніхто ніколи не цікавився моїми оцінками
Жоден роботодавець не питав про мої оцінки в університеті!
У моєму резюме не було жодної графи про «успішність», але обов’язковим пунктом було «досвід роботи».
Що більше, мої навички роботи на комп’ютері та спортивні досягнення давали мені більшу вагу при пошуку роботи, ніж п’ятірки в заліковці.
2. Я забув усе, що вивчав в університеті
Я маю таку пам’ять, що забував усі матеріали після складання екзамену. Коли я вперше прийшов на практику, то зрозумів, що за всі роки навчання не здобув реальних знань.
Незважаючи на високі оцінки, в моїй голові була повна плутанина, обривки знань, які я не міг застосувати на практиці.
Як виявилося, 5 років відмінного навчання не дало мені переваги перед іншими людьми з меншою освітою.
Врешті-решт, за два місяці практики я здобув більше корисних навичок і знань, ніж за всі п’ять років навчання.
Тож чи варто було так напружуватись всі ці роки?
3. «Хороші оцінки» шкодили моєму здоров’ю
Якщо хтось може схоплювати все «на льоту», то я до таких не належу. Щоб запам’ятати матеріал, я змушений був «зубрити» його. Перед сесією я навчався по 12-15 годин на добу.
З-за постійної втоми моя продуктивність падала, знання не «влазили» в голову, а дні здавались туманними через постійний недосип.
Тепер я дивуюсь своїй настирливості, змушуючи себе робити те, що не приносить задоволення.
4. Я не мав часу на інших людей
В університеті у мене була можливість завести корисні знайомства, але я не скористався нею.
Навчання забирало майже весь мій час, я не мав навіть можливості побачитись з друзями чи займатися особистими справами.
Найцінніша можливість, яку дає університет, – це знайомства. Вони можуть стати основою твоїх успіхів у майбутньому.
5. Всім навичкам, які приносять мені гроші зараз, я навчився поза університетом
Ефективне навчання можливе лише тоді, коли є справжній інтерес. Сучасна освіта часто вбиває цей інтерес, заповнюючи голову фактами, що не мають реального застосування.
Дивлячись передачі на Discovery, я отримую більше знань за одну годину, ніж за 15 років навчання.
Я вивчив англійську за півтора року, коли до неї з’явився справжній інтерес, хоча до цього намагався вчити її 8 років в школі і ще 5 років в університеті.
Ось кілька порад, які я дам своєму сину, коли він піде до школи:
- Різниця між 4 та 5 не визначатиме твоє життя. Щоб вчитися на 5, потрібно витрачати більше часу та зусиль. Чи варто це робити?
- Твої навички оплачують твої рахунки, а не оцінки в заліковці. Збирай досвід, а не відмітки. Чим більше досвіду, тим дорожче ти коштуєш.
- «Червоний диплом» не дасть тобі великих переваг, а от знайомства – дуже корисні. Приділяй більше уваги новим контактам, саме вони відкриють перед тобою двері в майбутнє.
- Займайся тим, що має сенс для тебе, а не тим, що від тебе очікують інші. Лише через інтерес можна досягти справжнього успіху.
Ця тема є дуже важливою, і я впевнений, що хтось мене підтримує, а хтось може не погодитись з моєю думкою.
Тому давайте обговоримо, які поради варто дати нашим дітям щодо сучасної освіти.