Цитата: Якими будуть консолі майбутнього порівняно з сьогоднішніми моделями від Sony та Microsoft? Колишній керівник PlayStation Studios, Шон Лейден, вважає, що значних покращень у наступних поколіннях консольних систем не буде, і точно не буде такого стрибка в апаратному забезпеченні, як між PS1 і PS2. Він вірить, що основні зміни відбудуться в самих іграх.
У своєму інтерв’ю для Eurogamer Лейден зазначає, що технологічний стрибок від оригінальної PlayStation до PS2 був неймовірно великим, і він сам не міг повірити своїм очам, коли вперше побачив демонстрацію Gran Turismo. Це відчуття знайоме і багатьом гравцям того часу.
Лейден наголошує, що перехід від PS2 до PS3 приніс впровадження стандарту HD та 60 кадрів в секунду в багатьох іграх, однак зміни з PS3 до PS4 були менш значними — це було швидше вдосконалення мережевих можливостей.
Що стосується PS5, Лейден вважає її чудовим апаратом, але зазначає, що реальна різниця в продуктивності між PS5 і PS4 настільки незначна, що на неї можуть звертати увагу лише найвитонченіші гравці. За його словами, перехід у межах одного покоління консольних систем майже досяг свого максимуму.
Чи побачимо ми коли-небудь таке поколіннєве покращення, як між PS1 і PS2? Лейден сумнівається в цьому, і, ймовірно, не найближчими десятиліттями. На його думку, для такого стрибка потрібен був би радикальний розвиток технологій — наприклад, ідеально відтворені людські актори, яких можна повністю контролювати в грі. Хоча це можливо в майбутньому, Лейден не вірить, що це відбудеться за його життя.
Лейден вважає, що інноваційний розвиток апаратного забезпечення в консольних системах досягнув плато. Він також зауважує, що як Xbox, так і PlayStation використовують однакові чіпсети, розроблені AMD, хоча кожна компанія має свою операційну систему і унікальні «секрети», які відрізняють їхні консолі. В цілому, за його словами, ми наближаємося до фінальної специфікації для того, яким може бути консоль.
З урахуванням того, що значення апаратного забезпечення в консолях зменшується, Лейден вважає, що справжня конкуренція зосередиться на контенті, який вони надають. За його словами, скоро консолі можуть стати неактуальними, і це, можливо, відбудеться вже в наступному поколінні або, безумовно, в наступному після нього.
Лейден також вважає, що Sony й надалі буде тримати більшість своїх ігор ексклюзивними для своєї консолі, не випускаючи версії для конкуруючих платформ, таких як Xbox. Хоча Microsoft випустила деякі свої ігри на PS5, наприклад, Sea of Thieves, Pentiment та Hi-Fi Rush, Sony, ймовірно, не буде взаємно випускати свої ексклюзиви для Xbox, оскільки це може призвести до низьких продажів і викликати протест серед фанатів.
Лейден зазначає, що випуск версій ігор для ПК через кілька років після їх релізу на PlayStation викликає обурення серед шанувальників Sony, а випуск ігор PlayStation Studios на Xbox призведе до ще більшого гніву і, ймовірно, зашкодить репутації бренду Sony. Він запитує: «Чи варта гра свічок?».
У жовтні Лейден заявив, що ігрова індустрія перестала зосереджуватись на створенні захоплюючих ігор і тепер витрачає весь свій ресурс на монетизацію.