Огляд ситуації: Новий звіт показує, що компанія Apple вела партнерство з китайським автовиробником BYD в рамках секретного проекту, що стосувався передової акумуляторної системи для електричного автомобіля, над яким Apple працювала в той час. Хоча автомобіль так і не побачив світ, це партнерство принесло користь Apple, оскільки отримані знання пізніше допомогли в розробці таких продуктів, як гарнітура Vision Pro та нейронний чіп Neural Engine, які зараз використовуються в багатьох пристроях компанії.
Згідно з джерелами, знайомими з ситуацією, Apple співпрацювала з BYD протягом кількох років, розробляючи літій-залізо-фосфатні акумулятори, які повинні були забезпечити значно більший пробіг та підвищену безпеку порівняно з типовими батареями для електричних транспортних засобів того часу.
Apple надала свої передові технології в таких областях, як акумуляторні пакети та управління теплом, а BYD поділилася своїми виробничими можливостями та інноваціями у сфері ЛЗФ батарей.
Ця технологія була розроблена спеціально для автомобільного проекту Apple, кодова назва якого була Titan. Проте проект був скасований на початку цього року після того, як компанія вклала в нього близько $1 мільярда на рік протягом останнього десятиліття. Компанії Apple та BYD утримувалися від коментарів щодо партнерства, однак BYD заявила, що її дизайн акумулятора «Blade» був розроблений виключно її інженерами.

Blade, що є системою ЛЗФ акумуляторів, наразі живить всю лінійку автомобілів BYD і вважається основним фактором стрімкого зростання продажів електромобілів компанії останнім часом.
Звіт також розкриває, що співпраця між компаніями почалася близько десяти років тому, коли Apple шукала ключові технології для своїх амбіцій в автомобільній галузі. Інженери BYD представили Apple ранню версію дизайну акумулятора Blade, вразивши представників компанії його можливостями збереження енергії та безпекою. Apple прагнула покращити дальність пробігу, впроваджуючи індивідуальні налаштування.
Проект вела з боку Apple Олександра Гітцінгера, який займався дизайном продукту Titan з 2016 по 2019 рік після роботи в Volkswagen та Porsche. Він тісно співпрацював з Муджібом Іджазом, ветераном з акумуляторних технологій Apple, який раніше очолював інженерні розробки в стартапі A123 Systems. Іджаз керував командою з близько 50 інженерів акумуляторних технологій, співпрацюючи з Майклом Хе, віце-президентом бізнесу акумуляторів BYD.
Незважаючи на тривалу співпрацю, Apple почала розглядати альтернативи від інших постачальників, йдеться в звіті. Ширший автомобільний проект був остаточно скасований у лютому цього року через постійні затримки та складну економіку, а весь проект виявився великим розчаруванням для Apple.