Огляд ситуації: Новий звіт показує, що компанія Apple вела партнерство з китайським автовиробником BYD в рамках секретного проекту, що стосувався передової акумуляторної системи для електричного автомобіля, над яким Apple працювала в той час. Хоча автомобіль так і не побачив світ, це партнерство принесло користь Apple, оскільки отримані знання пізніше допомогли в розробці таких продуктів, як гарнітура Vision Pro та нейронний чіп Neural Engine, які зараз використовуються в багатьох пристроях компанії.

Згідно з джерелами, знайомими з ситуацією, Apple співпрацювала з BYD протягом кількох років, розробляючи літій-залізо-фосфатні акумулятори, які повинні були забезпечити значно більший пробіг та підвищену безпеку порівняно з типовими батареями для електричних транспортних засобів того часу.

Apple надала свої передові технології в таких областях, як акумуляторні пакети та управління теплом, а BYD поділилася своїми виробничими можливостями та інноваціями у сфері ЛЗФ батарей.

Ця технологія була розроблена спеціально для автомобільного проекту Apple, кодова назва якого була Titan. Проте проект був скасований на початку цього року після того, як компанія вклала в нього близько $1 мільярда на рік протягом останнього десятиліття. Компанії Apple та BYD утримувалися від коментарів щодо партнерства, однак BYD заявила, що її дизайн акумулятора «Blade» був розроблений виключно її інженерами.


Технологія Blade

Blade, що є системою ЛЗФ акумуляторів, наразі живить всю лінійку автомобілів BYD і вважається основним фактором стрімкого зростання продажів електромобілів компанії останнім часом.

Звіт також розкриває, що співпраця між компаніями почалася близько десяти років тому, коли Apple шукала ключові технології для своїх амбіцій в автомобільній галузі. Інженери BYD представили Apple ранню версію дизайну акумулятора Blade, вразивши представників компанії його можливостями збереження енергії та безпекою. Apple прагнула покращити дальність пробігу, впроваджуючи індивідуальні налаштування.

Проект вела з боку Apple Олександра Гітцінгера, який займався дизайном продукту Titan з 2016 по 2019 рік після роботи в Volkswagen та Porsche. Він тісно співпрацював з Муджібом Іджазом, ветераном з акумуляторних технологій Apple, який раніше очолював інженерні розробки в стартапі A123 Systems. Іджаз керував командою з близько 50 інженерів акумуляторних технологій, співпрацюючи з Майклом Хе, віце-президентом бізнесу акумуляторів BYD.

Незважаючи на тривалу співпрацю, Apple почала розглядати альтернативи від інших постачальників, йдеться в звіті. Ширший автомобільний проект був остаточно скасований у лютому цього року через постійні затримки та складну економіку, а весь проект виявився великим розчаруванням для Apple.