7 способів вплинути на будь-кого (Роберт Чалдіні)

7 способів вплинути на будь-кого (Роберт Чалдіні)
Роберт Чалдіні — відомий американський психолог, спеціаліст з питань впливу та переконання. Його книга «Психологія впливу» здобула величезну популярність, розійшовшись тиражем у три мільйони екземплярів. В цій праці він виділив кілька ключових принципів впливу.

Нещодавно у нього вийшла нова книга під назвою «Pre-Suasion», в якій він детальніше досліджує концепцію переконання. Ось кілька прикладів із цієї книги:

  • Якщо ви назвете свій ресторан «Studio 97» замість «Studio 17», відвідувачі будуть залишати більші чайові.
  • Якщо ви попросите номер телефону у дівчини біля магазину квітів, то вона, ймовірно, погодиться швидше, ніж якщо б ви зробили це біля магазину побутової техніки.

Оточення та обставини часто мають такий самий вплив, як і те, що ми говоримо.

Основні принципи впливу за Робертом Чалдіні

Ось ключові принципи впливу, які виділив Роберт Чалдіні:

  1. Принцип взаємності. Якщо ви подаруєте людині листівку на Різдво, вона, ймовірно, захоче відповісти на ваш жест та подарувати вам свою листівку.
  2. Принцип особистої симпатії. Ми з більшою ймовірністю погоджуємося з тими людьми, до яких відчуваємо симпатію та довіру.
  3. Принцип послідовності. Люди прагнуть діяти послідовно зі своїми попередніми рішеннями. Якщо ви попросите когось виконати якусь послугу, ця людина подумає: «Я вже погодився на попереднє прохання, отже, зобов’язаний виконати й це».
  4. Принцип соціальної значущості. Якщо ви хочете переконати людину зробити щось, скажіть їй: «Багато людей у вашій ситуації чинять саме так».
  5. Принцип авторитету. «Чотири з п’яти лікарів рекомендують…».
  6. Принцип дефіциту. «У нас залишилось всього 10 таких телефонів!».
  7. Принцип спільності. Якщо ви виявите спільні риси з вашим співрозмовником, це може значно посилити ваші шанси на успіх. Ви можете згадати спільне походження, цінності або релігійні переконання.

Мова є потужним інструментом впливу на інших. Вона дозволяє не лише донести очевидну інформацію, але й виразити емоції, поділитись ентузіазмом або надихнути на нові ідеї. Важливо використовувати слова для того, щоб сформувати враження, змінити точку зору або переконати у чомусь важливому.