- Якщо ви назвете свій ресторан «Studio 97» замість «Studio 17», відвідувачі будуть залишати більші чайові.
- Якщо ви попросите номер телефону у дівчини біля магазину квітів, то вона, ймовірно, погодиться швидше, ніж якщо б ви зробили це біля магазину побутової техніки.
Оточення та обставини часто мають такий самий вплив, як і те, що ми говоримо.
Основні принципи впливу за Робертом Чалдіні
Ось ключові принципи впливу, які виділив Роберт Чалдіні:
- Принцип взаємності. Якщо ви подаруєте людині листівку на Різдво, вона, ймовірно, захоче відповісти на ваш жест та подарувати вам свою листівку.
- Принцип особистої симпатії. Ми з більшою ймовірністю погоджуємося з тими людьми, до яких відчуваємо симпатію та довіру.
- Принцип послідовності. Люди прагнуть діяти послідовно зі своїми попередніми рішеннями. Якщо ви попросите когось виконати якусь послугу, ця людина подумає: «Я вже погодився на попереднє прохання, отже, зобов’язаний виконати й це».
- Принцип соціальної значущості. Якщо ви хочете переконати людину зробити щось, скажіть їй: «Багато людей у вашій ситуації чинять саме так».
- Принцип авторитету. «Чотири з п’яти лікарів рекомендують…».
- Принцип дефіциту. «У нас залишилось всього 10 таких телефонів!».
- Принцип спільності. Якщо ви виявите спільні риси з вашим співрозмовником, це може значно посилити ваші шанси на успіх. Ви можете згадати спільне походження, цінності або релігійні переконання.
Мова є потужним інструментом впливу на інших. Вона дозволяє не лише донести очевидну інформацію, але й виразити емоції, поділитись ентузіазмом або надихнути на нові ідеї. Важливо використовувати слова для того, щоб сформувати враження, змінити точку зору або переконати у чомусь важливому.