(Частина 1)
У **Apple** є, мабуть, один із найкращих у світі відділів по зв’язках з громадськістю (PR). Це особливо помітно під час розробки та запуску нових продуктів, адже жодна інша технологічна компанія не викликає такого резонансу своїми новинками. Прежде ніж користувачі вперше побачать новий продукт **Apple** і зможуть доторкнутися до нього, компанія ретельно планує всі свої публічні виступи і згадки про нього, контролює витоки інформації, організовує брифінги для привілейованих журналістів, закриті презентації, на які можна потрапити лише за запрошенням і, зрештою, раннє тестування для вибраних представників ЗМІ, налаштованих на позитив.
Незважаючи на певні виключення, PR-стратегія була бездоганною протягом багатьох років. Однак це також спричинило напружені стосунки між **Apple** і людьми, які висвітлюють події, що відбуваються навколо компанії. Кеті Коттон, керівник відділу зв’язків з громадськістю майже двадцять років, залишила компанію цього року, коли Тім Кук вирішив змінити способи взаємодії **Apple** з пресою та споживачами. Оскільки пошук заміни для Коттон досі триває, ми розглянемо методи, які **Apple** використовувала для маніпулювання пресою протягом усіх цих років.
Організація PR-команд **Apple**
На відміну від таких компаній, як **Microsoft**, **Samsung**, **Adobe** і мобільних операторів, **Apple** повністю контролює спілкування зі ЗМІ в стінах свого офісу. Це багато в чому схоже на прагнення компанії до повної розробки своїх пристроїв, включаючи апаратне та програмне забезпечення. Хоча **Apple** все ще співпрацює з агентством Media Arts Lab, наприклад, для друкованої або телевізійної реклами, компанія поступово позбувається цієї залежності, підвищуючи свої внутрішні маркетингові ресурси. І, за словами деяких джерел, зараз **Apple** дуже строго відбирає співробітників Media Arts Lab, які мають працювати в штаб-квартирі компанії.
Незважаючи на те, що **Apple** є величезною компанією, її PR-відділ і відділ комунікацій залишаються надзвичайно маленькими. В офісі працює приблизно 30 співробітників, а ще кілька десятків людей по всьому світу відповідають на запитання журналістів, організовують різні заходи та публікують прес-релізи. Офіс розташований на третьому поверсі будівлі, що займається продуктами маркетингу і прикрашений старими рекламними постерами **Apple**.

iPad в руках героїв серіалу «Американська сімейка».
Роль команди Momentum в PR-стратегії **Apple**
**Momentum** і **Buzz Marketing** — це мало відома група PR-відділу, що складається з невеликої кількості людей, які відповідають за інтеграцію продуктів **Apple** в поп-культуру. Наприклад, **Momentum** працює з великими спортивними лігами, щоб просунути **iPad** як інструмент для тренерів. Коли новий пристрій ще не надійшов у продаж, але вже з’явився в телевізійному шоу, це також є результатом роботи команди **Momentum**.

Контроль за інформацією в ЗМІ
PR-відділ веде себе прохолодно по відношенню до преси. Вони реагують тільки на важливі для них питання, відповідають лише тоді, коли вважають за потрібне, і визначають, що саме повинні сказати представники **Apple**. Це як багата, мудра, але не дуже привітна королева, яка занадто зайнята, щоб її турбували дрібницями.

PR-команда **Apple** постійно шукає фотографії знаменитостей, що тримають **iPhone** в руках, а також активно моніторить блоги, що пишуть про компанію. Коли **Apple** не подобається стиль розповіді, компанія може попросити переписати текст або навіть зруйнувати авторитет великих новинних агентств.
Читати наступну частину
(via)