Шокуючі методи Google та Microsoft роками займаються нечесними кампаніями, спрямованими на просування своїх браузерів – Chrome та Edge. Останній трюк, який використовує Microsoft: браузер Edge приховує посилання для завантаження Chrome для деяких користувачів, які виконують пошук браузера через Bing.

Як зазначає сайт Windows Latest, пошук Chrome через Edge з використанням пошукової системи Bing (при виході з акаунту Microsoft) на Windows 11 призводить до появи банера «рекомендовано Microsoft» на верху результатів пошуку.

Цей банер є рекламним повідомленням компанії з Редмонда, яке радить користувачам не завантажувати новий браузер і підкреслює, що Edge пропонує швидкий, безпечний і сучасний веб-досвід, що економить час та гроші. До того ж, є кнопка «Спробувати зараз».

Показувати нав’язливі реклами своїх продуктів користувачам Microsoft – це не новина. Однак цей випадок йде ще далі, оскільки посилання на завантаження Chrome, які знаходяться під банером, приховані, а невелика частина верхнього результату Google виглядає розмитою.

Незважаючи на це, зрозуміти результат пошуку можна, натиснувши кнопку «Дивитись більше», і більшість користувачів, які шукають Chrome, ймовірно, мають намір його завантажити, незалежно від заяв Microsoft. Однак менш досвідчені користувачі можуть піддатися впливу заяв банера.

Ще один важливий момент: мало хто з користувачів може зустріти цей банер. Google володіє майже 90% частки на ринку пошукових систем, в той час як Bing займає лише 4%. Подібна ситуація і в ринку браузерів: Chrome має 68,3% частки, тоді як Edge – менше 5%.

Схоже, що банер бачить не кожен користувач. Я не зміг його побачити, тому це може бути обмежено певними користувачами або регіонами.

Війна Microsoft проти Chrome триває вже давно. Зокрема, у 2021 році компанія заявила, що конкурентний браузер «старий і застарілий» і що Edge є кращим. Також з’являлись повнорозмірні реклами Edge на сайті Chrome, а в січні компанія була звинувачена в крадіжці даних з Chrome без згоди користувачів.

Google також не чужий використанню подібних тактик. Компанія відображала сповіщення для користувачів Edge, рекомендуючи їм перейти на Chrome, а в 2020 році з’явилось повідомлення, яке закликало користувачів Edge «використовувати розширення безпечно, перейшовши на Chrome», хоча пізніше це повідомлення було прибрано.