«Метод гарбуза» — чудова книга для підприємців з досить незвичним заголовком. У цій книзі автор проводить аналогію між розвитком бізнесу та вирощуванням гарбуза. Здається це дивним, але є чимало спільного, і ми розглянемо це в деталях.
Особливо варто відзначити чудове визначення сутності підприємця, яке наводить автор:
Підприємці не виконують основну частину роботи. Вони виявляють проблеми, знаходять можливості і створюють процеси, що дозволяють іншим виконувати цю роботу.
Книга написана легко і з гумором. Мені вистачило кількох годин у метро по дорозі на роботу, щоб її прочитати (в книзі майже 300 сторінок).
Основна ідея книги проста, але рідко використовувана: оптимізуйте свою клієнтську базу; позбувайтесь “поганих клієнтів”; працюйте лише з тими, хто приносить прибуток. Відоме правило 80/20 тут теж діє: 20% — це хороші клієнти, які приносять 80% прибутку, на них і потрібно робити акцент.
Автор наводить багато прикладів по оптимізації клієнтської бази на прикладі малого та середнього бізнесу.
Чимало підприємців не наважуються позбавлятися частини своїх клієнтів. Важливо проаналізувати якість кожного з них, і ви побачите, що багато з клієнтів просто чекають на знижки і акції, не приносячи прибутку, а лише забираючи енергію. Таких клієнтів потрібно просто виключати.
Якщо ви хочете побачити, як погані клієнти будуть тікати від вас, збільште ціни.
Метод гарбуза: Як цей метод співвідноситься з бізнесом?
Шаг 1: Посадіть перспективні насіння
Визначте і використовуйте ваші найсильніші природні якості.
Шаг 2: Поливайте, поливайте, поливайте
Продавайте, продавайте, продавайте.
Шаг 3: Видаляйте хворі чи пошкоджені пагони
По мірі росту вашого бізнесу позбавляйтесь від поганих клієнтів.
Шаг 4: Політь як скажені
Не дозволяйте нікому і нічому вас відволікати. Навіть якщо це виглядає як нові можливості — будьте рішучими: відразу позбувайтесь їх.
Шаг 5: Вибирайте найсильніших і швидко зростаючих гарбузів
Визначте своїх найкращих клієнтів і позбувайтесь решти, тих, хто не приносить користі.
Шаг 6: Сконцентруйте увагу на найкращому гарбузі
Сконцентруйтесь на найкращих клієнтах. Удосконалюйте свої послуги для них, охороняйте їх, дізнайтесь, що вони хочуть найбільше, і, якщо це збігається з вашими сильними сторонами, дайте їм це.
Шаг 7: Спостерігайте, як бізнес росте
Наблюдайте, як ваша компанія зростає до величезних розмірів.
Книга підходить не лише для вже сформованих бізнесів, але і для нових. Діфференціація клієнтів повинна починатись з самого запуску бізнесу!
«Метод гарбуза. Як стати лідером у своїй ніші без бюджету», Майк Микаловіц