Кожен з нас хоча б раз намагався пришвидшити роботу комп’ютера, панічно рухаючи мишкою. І, як не дивно, на Windows 95 це справді допомагало. Причиною цього стала специфіка архітектури багатозадачності операційної системи.
Користувачі форуму StackExchange припустили, чому так відбувалося. Виявляється, Windows 95 сама переключалася між задачами — це було зроблено для того, щоб система працювала на слабкому обладнанні якомога швидше та ефективніше. Наприклад, коли користувач копіював файли, система чекала, поки буфер не заповниться фоновими завданнями, і лише тоді обробляла їх одночасно.

Тобто, поки програма перебувала в режимі очікування, вона не виконувала операцій. Натомість завдання введення та виведення — такі, як рухи миші — система виконувала негайно. Таким чином, коли користувач рухав мишкою, він заповнював буфер подіями, і ОС перезапускала цикл обробки. Це створювало враження, що програма працює швидше.
Якщо установка програми займала годину, то рухами миші цей процес можна було скоротити на 15 хвилин. У Windows 98 та новіших версіях архітектура багатозадачності була змінена, тому цей трюк з пришвидшенням більше не працював.