Аудит китайської державної програми субсидій для електричних автомобілів виявив численні порушення. Байд та Шері отримали сотні мільйонів юанів, не дотримуючись встановлених вимог для отримання підтримки.
Основні факти щодо субсидій у Китаї
Період перевірки, що охоплює роки з 2016 по 2020, показав, що близько 864 мільйонів доларів (приблизно 121 мільйон доларів) було виплачено виробникам автомобілів. Наприклад, компанія Chery отримала 240 мільйонів юанів (близько 33 мільйонів доларів) на 8 860 автомобілів, що не відповідали умовам субсидії.
Зловживання та нецільові виплати
BYD, найбільший виробник електричних автомобілів в Китаї, отримав 143 мільйони юанів (близько 20 мільйонів доларів) лише за 4900 машин, що не відповідали вимогам. Залишається невідомим, чи потрібно компанії повертати ці кошти, або чи будуть вони вирахувані з майбутніх виплат.
Програма субсидій і її вплив
Державна програма субсидій, яка була започаткована на початку 2010-х, надавала фінансову підтримку до 60 000 юанів (близько 8 400 доларів) на кожен електричний автомобіль. Це дозволяло виробникам знижувати ціни на роздрібному ринку, тим самим стимулюючи попит на електромобілі. Проте в 2016 році уряд виявив численні випадки шахрайства: десятки компаній отримали понад 9,3 мільярда юанів (близько 1,3 мільярда доларів) неправомірно.
Незаконні методи та маніпуляції
Окрім порушень у сфері субсидій, китайські регулятори висловлюють занепокоєння з приводу інших сумнівних практик у галузі. Одним з найбільш розповсюджених методів є так звана «цінова війна», коли виробники постачають нові автомобілі до дилерів, які негайно реєструють їх для того, щоб звітувати про продажі. Пізніше ці автомобілі з’являються на ринку, але вже як вживані, хоча вони фактично не мали пробігу.