Aston Martin знову на «24 годинах Ле-Мана» з Valkyrie LMH — єдиний автомобіль з V12 у найвищому класі перегонів.

Aston Martin знову на «24 годинах Ле-Мана» з Valkyrie LMH — єдиний автомобіль з V12 у найвищому класі перегонів.

Компанія Aston Martin офіційно представила свій новий гіперкар Valkyrie LMH, який візьме участь у гонці «24 години Ле-Ман» у 2025 році. Цей автомобіль стане першою спробою бренду здобути абсолютну перемогу в одній з найбільш престижних гонок світу за останні шістдесят років.

Основні характеристики новинки

Гоночний автомобіль створений на базі серійного Aston Martin Valkyrie, проте адаптований під специфікації Hypercar Le Mans (LMH), що дає більше можливостей для впровадження спеціальних рішень порівняно з іншими класами, зокрема гібридним класом Le Mans Daytona (LMDH). Завдяки цим адаптаціям, Valkyrie LMH отримав цілу низку важливих удосконалень, що роблять його серйозним суперником на треку.

Двигун та технічні особливості

Однією з головних особливостей Valkyrie LMH є потужний 6,5-літровий атмосферний двигун V12, розроблений компанією Cosworth. Це єдиний V12, що використовується у вищому класі витривалості, оскільки більшість конкурентів обирають V8 або V6. Двигун продовжує використовувати гібридну систему, але його максимальна потужність була знижена з 1140 до 680 кінських сил для відповідності технічним вимогам FIA WEC (World Endurance Championship).

Інженери Aston Martin також зробили оптимізації, спрямовані на покращення економії пального та витривалості двигуна. Для цього знижено максимальну швидкість та змінено співвідношення палива до повітря, що дозволяє зменшити витрати пального під час довгих заїздів. Це важливий аспект для успіху в марафонських гонках, де кожна деталь має значення.

Аеродинаміка та конструкція

Ще однією важливою зміною є вдосконалення аеродинамічних характеристик автомобіля. Найбільш помітною особливістю є великий задній спойлер, який стабілізує автомобіль на високих швидкостях, що критично для гіперкару, який повинен підтримувати максимальну ефективність при різних умовах треку. Крім того, зміни стосуються й структури кузова, що тепер дозволяє швидше замінювати пошкоджені деталі в умовах гонки, економлячи час під час піт-стопів.

Швидкість та обслуговування

Один із важливих аспектів для досягнення успіху в марафонах — це швидкість обслуговування на піт-стопах. Для цього Aston Martin інтегрував в конструкцію автомобіля пневматичні механізми, що дозволяють набагато швидше змінювати шини. В таких гонках, як «24 години Ле-Ман», де кожна секунда на піт-лейн може вплинути на результат, подібні удосконалення мають величезне значення.

Наразі компанія активно готується до участі не тільки в гонці Le Mans, а й в чемпіонаті світу з витривалості (WEC) та американському чемпіонаті IMSA SportsCar. У 2025 році Aston Martin виступить двома автомобілями. Перший, з номером 007, буде керувати британським гонщиком Гаррі Тінкнеллом разом з Томом Гемблом. Другий автомобіль, з номером 009, пілотуватимуть Марко Серненсен та іспанець Алекс Ріберас.

Цей рік стане важливим для бренду Aston Martin, оскільки він ставить перед собою великі цілі у найбільших світових серіях гоночних чемпіонатів. Повернення в Le Mans з Valkyrie LMH обіцяє бути важливою віхою в історії компанії.

Джерело: Autocar