Повторення є потужним інструментом для покращення запам’ятовування інформації. Суть цієї стратегії полягає в тому, що люди зазвичай відтворюють складні дані, спираючись на базові знання. Водночас мало хто усвідомлює реальний вплив активного повторення на нашу пам’ять.
Доктор Крис Бёрд (Chris Bird), нейропсихолог із Університету Сассекса, провів дослідження, яке вивчало можливості людської пам’яті, зокрема нашу здатність до збереження нової інформації. Він організував два експерименти, в яких учасникам показували 26 відеозаписів. Одна група повинна була описати побачене протягом 40 секунд — це можна було робити вголос або ж внутрішньо, не промовляючи жодного слова.
Перший експеримент полягав у тому, що через два тижні після перегляду відео, групу учасників знову зібрали та попросили переказати зміст відеороликів. Ті, хто повторював побачене відразу після перегляду, змогли відновити зміст і навіть згадати деякі деталі. Водночас інша група, яка не повторювала побачене, не змогла згадати жодних подробиць.
Другий експеримент включав використання МРТ-сканування для спостереження активності мозку учасників під час повторення інформації. В результаті дослідження було встановлено, що під час активного повторення активується частина задньої поясної звивини мозку. Ця ділянка також є ураженою при розвитку хвороби Альцгеймера, тому таке повторення може сприяти захисту від її розвитку.
Найважливіше, що було виявлено: створення детальних і довготривалих спогадів вимагає мінімальних зусиль, але має значний ефект.
Для кращого запам’ятовування, після перегляду або прочитання нового матеріалу, корисно протягом 40 секунд ретельно описувати побачене або почуте. Це можна робити вголос або подумки.
Цей метод допомагає відновити інформацію в пам’яті протягом наступного дня або навіть через кілька тижнів. Доктор Бёрд також зазначає, що ця техніка є корисною в екстремальних ситуаціях, таких як дорожньо-транспортні пригоди, де можна запам’ятати номер чи марку автомобіля.