Чи вірите ви в жарт про те, що Android лідирує на ринку смартфонів?

Чи вірите ви в жарт про те, що Android лідирує на ринку смартфонів?
Чи вірите ви в жарт про те, що Android лідирує на ринку смартфонів?

Звернули увагу на те, що новини про рекорди Samsung часто обмежуються лише повідомленням про ріст частки ринку? І хоча деякі нагадують, що Apple заробляє більше на одному своєму айфоні, ніж усі Android-пристрої разом, «яблучній компанії» все одно прогнозують поразку через зниження її ринкової долі. У таких випадках критика не забариться, зокрема від сайту Patently Apple, який з нещодавніх пір демонструє особливу «любов» до маркетингових стратегій Samsung. Ось чергова порція сумнівів щодо популярності південнокорейського гіганта.

У березні ми публікували статтю «В реальному світі корона все ще належить Apple iPhone та iPad». У цій публікації ми чітко зазначили, що «в реальному світі iPhone та iPad досі є лідерами у своїх категоріях. Однак популярні ЗМІ створили споживчий міраж, чим зашкодили ринку в цілому. Преса мовчить про технологічну складову, а лише порівнює бюджетні смартфони Samsung з більш технологічно вдосконаленими моделями iPhone 5 та 4S. Цей спрощений підхід не сприяє об’єктивності і лише підкріплює вже існуючий міраж.» Нещодавно колишній фінансовий радник Джон Керк, що пише для Tech.pinions, опублікував цікаву статтю під назвою «Ринкова доля Android — це фактично жарт».

Починаючи з невеликого слуху, Керк вводить читача в обговорювану тему про те, наскільки мала ринкова частка iPhone в порівнянні з Android-смартфонами, які, нібито, стали новими лідерами ринку. Далі автор доводить, що це суперечить здоровому глузду, якщо врахувати обсяг прибутку, що отримує Apple від продажу iPhone.

Шутка Керка: Чули її?

Два фермера купили арбузи, заплативши п’ять доларів за штуку. Вони продали всі арбузи по чотири долари за штуку. Підрахувавши виручку, фермери зрозуміли, що заробили менше, ніж витратили.

«Ось, — сказав один фермер, — я ж тобі казав, треба було брати більший вантажівка!»

Ще одна шутка

Android перемагає, тому що у нього більший вантажівка.

Але ми залишилися в дурнях

Обидві шутки Керка ґрунтуються на старому афоризмі, коли гроші втрачаються на кожному продажу, але заробляються за рахунок обсягу продажів. На жаль, ми залишаємося в дурнях. Це чудовий приклад неадекватного аналізу, який часто використовують ІТ-експерти і з задоволенням споживають засоби масової інформації та інвестори. Дивіться кілька заголовків з провідних видань:

  1. Android тисне на Apple та Microsoft на ринку мобільних пристроїв
  2. Android, здається, переміг
  3. Графік дня: Ринкова доля iPhone майже на нулі
  4. Гарвард позбувається частки Apple після падіння продажів iPhone
  5. Як Apple програє на мобільному ринку
  6. Близько 75% усіх смартфонів, проданих у I кварталі, працюють на Android

Керк завершує вступну частину так: «Тобто, експерти стверджують, що Android переміг, тому що у нього «більший вантажівка» (тобто ринкова доля), не зважаючи на те, наскільки малі доходи виробників Android. Без іронії експерти вважають, що Android не дає великої прибутку (якщо взагалі дає), але це не страшно — адже вони компенсують кількістю.»

Керк детально розбирає тему обсягів продажів Android, наводячи приклади, що доводять, що без прибутку не має сенсу хвалитися обсягами продажів. Як пише Керк, «говорити лише про ринкову частку та ігнорувати прибуток — це все одно що стверджувати, що одна хокейна команда виграла, тому що на кожен гол у неї було більше ударів по шайбі, тоді як їхні суперники забили більше голів».

Якщо у вас буде трохи вільного часу, вам слід ознайомитись з цією статтею Керка. Це один з найкращих матеріалів, який ставить крапку в дебатах на тему «обсяг продукту проти прибутковості продукту».

На завершення повернемося до початку. В березні ми писали, що «популярні ЗМІ створили цей споживчий міраж, що заподіяв шкоду ринку в цілому. Преса закріпила тенденцію порівнювати технологічні показники мобільних пристроїв за обсягами продажів, ігноруючи технологічну складову та порівнюючи дешеві телефони Samsung з більш вдосконаленими моделями iPhone.»

По суті, думка ЗМІ про те, що Android зайняв лідируючі позиції на ринку, є лише обманом. Ви чули шутку про двох фермерів?