Коротко: Глава Xbox Філ Спенсер неодноразово згадував про можливість випуску портативного ігрового пристрою під брендом Microsoft упродовж останніх кількох років. Нещодавнє інтерв’ю з Bloomberg стало першим підтвердженням того, що компанія серйозно працює над цим проектом, хоча він ще на ранніх етапах розвитку. Спенсер також обговорив зміну ставлення Microsoft до ексклюзивних релізів та придбань компаній.
У під час тривалої бесіди з Bloomberg, глава Xbox Філ Спенсер підтвердив, що Microsoft почала розробку портативної ігрової системи. Проте потенційні покупці не повинні очікувати появи такого пристрою принаймні ще кілька років.
Спенсер пояснив, що проект знаходиться на стадії прототипу. Microsoft наразі вивчає можливості портативного пристрою та ринки, на які він може бути спрямований.
Глава Xbox Філ Спенсер відвідав штаб-квартиру Bloomberg в Нью-Йорку вчора. Він сказав:
— Вони планують портативну консоль, але вона з’явиться лише через кілька років.
— Для Xbox не буде «червоних ліній» щодо ігор, що можуть вийти на PlayStation.
— Бізнес зараз здоровіший (більше не буде великих скорочень?).
Повне інтерв’ю:…– Джейсон Шрейєр (@jasonschreier) 13 листопада 2024
У численних попередніх інтерв’ю Спенсер високо оцінив портативні ігрові ПК, такі як Valve Steam Deck і Asus ROG Ally. ROG Ally та інші портативні пристрої на базі Windows можуть зробити сервіс підписки Microsoft Game Pass доступним для нових ринків.
Ще однією суперечливою темою, яку торкнулися у цьому інтерв’ю, стало зменшення ексклюзивності ігор компанії. Раніше цього року Microsoft випустила ігри, такі як Hi-Fi Rush, Pentiment і Sea of Thieves, для платформ PlayStation та Nintendo. Крім того, Indiana Jones and the Great Circle вийде на PlayStation 5 на початку наступного року після релізу на Xbox і PC у грудні.

У лютому Спенсер описав порти як експеримент однієї разу. Проте Microsoft, здається, задоволена результатами, оскільки Спенсер розповів Bloomberg цього тижня, що жодні з компанійних продуктів не будуть виключені з можливості перетворення на платформи, що не належать Microsoft.
Наприклад, серія Halo, флагман Xbox, може перейти на інші платформи. Хоча Спенсер зазначив, що наразі ще зарано визначати, на яких пристроях буде доступний наступний випуск серії, перехід франшизи на Unreal Engine 5 дозволить здійснити багатоплатформену розробку.
Інтерв’ю також охоплювало тему нещодавніх придбань Microsoft, таких як історична покупка видавця Activision Blizzard за $69 мільярдів. Спенсер підтвердив, що компанія не планує зупинятися на досягнутому, вказавши на те, що угоди, які допоможуть розширити «географічне різноманіття» Microsoft, можуть бути привабливими. Азійські та мобільні ринки, де компанія не має сильної присутності, можуть стати мішенями, незважаючи на нещодавнє закриття японської студії Tango Gameworks, яка розробила критично визнану гру Hi-Fi Rush.