Історія розвитку DirectX: еволюція від Microsoft до сучасних інновацій

Огляд майбутнього: Microsoft вперше представила технологію DirectX разом з операційною системою Windows 95, щоб заохотити розробників ігор до підтримки нової графічної оболонки. З того часу компанія постійно вдосконалює набір інтерфейсів програмування додатків, розпочавши цей процес у 1994 році, і на сьогодні активно працює над інтеграцією сучасних технологій штучного інтелекту в DirectX.

Нейронне рендерингування та його роль у розвитку графіки

Нещодавно Microsoft оголосила про значний крок у розвитку DirectX, який може стати новим етапом в історії технології. Команда High-Level Shader Language (HLSL) наразі працює з провідними виробниками графічних процесорів (GPU) та систем на чипі (SoC) для впровадження технологій нейронного рендерингу в API компанії для 3D-графіки. Microsoft вважає це значним розвитком, що дозволить досягти нових можливостей у реальному часі для створення графіки.

Що таке нейронне рендерингування?

Нейронне рендерингування — це набір методів, що використовують штучний інтелект, алгоритми машинного навчання та моделі для трансформації традиційних графічних процесів. Основним елементом цих нових методів є кооперативні вектори, які незабаром стануть частиною набору API DirectX, що дозволить розробникам створювати ігри для різних платформ.

Як кооперативні вектори допомагають у рендерингу?

Кооперативні вектори є важливими для прискорення обробки навантажень штучного інтелекту під час рендерингу в реальному часі. Це, в свою чергу, дозволяє значно покращити ефективність нейронного рендерингу. Вони оптимізують операції матриця-вектор, які зазвичай необхідні для навчання, налаштування та інференції в AI, як пояснила компанія Microsoft.

Нова технологія також дозволяє виконувати завдання, пов’язані з AI, на різних етапах процесу шейдингу. Це дозволяє запускати менші нейронні мережі в процесі піксельного шейдера, не потребуючи повної обчислювальної потужності GPU. Microsoft обіцяє безперебійну інтеграцію нейронного рендерингу в DirectX, з доступом до апаратних прискорювачів AI на різних платформах.

Співпраця з провідними виробниками та майбутнє нейронного рендерингу

Команда HLSL працює над підтримкою кооперативних векторів в DirectX разом з такими компаніями, як AMD, Intel, Nvidia та Qualcomm. Це дозволить забезпечити достатню сумісність між платформами для нової технології. Найбільш значущі результати, ймовірно, з’являться на платформах Xbox та ПК.

Що таке технологія HLSL?

HLSL (High-Level Shading Language) — це спеціальна мова шейдерів, розроблена для покращення підтримки шейдерів у нових версіях API DirectX. Технологія дозволяє забезпечити високу ефективність використання графічних процесорів при створенні складних графічних ефектів у відеоіграх.

Технології Tensor Cores та нейронне шейдингування від Nvidia

Microsoft високо оцінила підтримку кооперативних векторів різними постачальниками в екосистемі DirectX. Також компанія заявила, що нові методи нейронного рендерингу відкривають можливості для використання Tensor Cores в процесах нейронного шейдингу на нових графічних процесорах Nvidia Blackwell GeForce. Nvidia пояснила, що нейронне рендерингування дозволить використовувати малі нейронні мережі для значного покращення графіки в іграх, хоча для доступу до цієї технології вам, ймовірно, доведеться придбати графічну карту GeForce RTX 50.