Apple дуже обережно підходить до інтеграції штучного інтелекту, відмовляючись називати свою модель AI під час WWDC, замість цього представивши концепцію Apple Intelligence, щоб виділитися серед інших компаній. Проте, незалежно від того, як це називається, розробники повинні постійно годувати моделі величезними обсягами даних, щоб залишатися конкурентоспроможними.
На сьогоднішній день ми не бачили повноцінної демонстрації цієї функції, оскільки Apple Intelligence стане доступною для публіки тільки пізніше цього року. До цього часу ми лише отримали те, що компанія показала на WWDC, що не є об’єктивною оцінкою. Як і будь-яка інша корпорація, Apple представить лише найкраще з того, що має. Вона зможе згодом вказати всі деталі. Проте в умовах швидкого розвитку комерційного AI цього недостатньо.
Компанія могла б легко опублікувати додаткову інформацію або створити сторінку з часто задаваними питаннями про те, як тренуються її моделі штучного інтелекту, але вона залишалася мовчазною, як і до офіційного анонсу своєї технології AI. Єдине, що було повідомлено на цю тему, це що компанія збирає дані так само, як і всі інші, використовуючи інструмент, який називається AppleBot, і який повинен бути більш дружнім до конфіденційності. Однак дотримання конфіденційності та охорона авторських прав — це дві різні речі.
Зараз деякі з найпалкіших прихильників Apple висловлюють занепокоєння щодо відсутності прозорості в тому, як збираються дані для Apple Intelligence.
«Я б хотів, щоб Apple більш прозоро пояснила громадськості, як вони збирали дані для тренування своїх моделей», — сказав художник відеоігор та активіст прав творців Джон Лем у розмові з Engadget. «Я думаю, що їх анонс міг бути зроблений у найгірший час.»
Здавалося б, що з таким обережним підходом до AI, Apple мала б зрозуміти, що питання збору інформації для тренування генеративних моделей викликає все більше занепокоєння. Багато художників подали позови про порушення авторських прав проти розробників AI за використання їхніх творів без дозволу або оплати – більше ніж десяток таких позовів за підрахунками Engadget. Позови за порушення прав інтелектуальної власності виникли від відомих гравців індустрії, таких як The New York Times і Universal, а також від незалежних художників.
«Ось чому я намагався дати їм певну вигоду», — сказав Лем. «Я думав, що вони підійдуть до етичних питань по-іншому.»
Це ще більший PR-скандал, якщо врахувати позицію Apple щодо конфіденційності, адже компанія давно виступала як найкращий інструмент для митців. Apple продає свої висококласні платформи для виробництва за преміум цінами, якими користуються мільйони креативних користувачів. Зіпсувати свою репутацію нечесними методами збору даних — останнє, що їй потрібно.
Джон Джіанандреа, старший віце-президент Apple з машинного навчання та стратегії AI, зменшив значення збору зразків, заявивши, що компанія тренувала свої моделі переважно на внутрішніх даних. Однак Джіанандреа не уточнив, скільки «переважно» складає і звідки насправді були отримані решта зразків для тренування.
За даними Inc., Apple уклала угоди на ліцензування з великими базами даних зображень, такими як Shutterstock та Photobucket, але компанія не підтвердила ці повідомлення. Відсутність публічних підтверджень не є характерною для бізнесу Apple, яка завжди прагнула зберігати інновації та секрети. Очікується, що компанія прокоментує негативну реакцію громадськості перед запуском Apple Intelligence цієї осені.