Судовий позов проти Apple за рекламу функцій Siri, що не були реалізовані
Позов, поданий у середу до окружного суду США в Сан-Хосе, вказує на обіцянки компанії Apple щодо функцій персоналізованої Siri на базі Apple Intelligence, що повинні були бути доступні разом із запуском iPhone 16. Рекламні ролики підкреслювали ці можливості, але, на жаль, реальність виявилася іншою.
В цих рекламних матеріалах з’являлася актриса Белла Ремсі, яка відома за своїми ролями в серіалах «The Last of Us» та «Game of Thrones». Вона демонструвала можливості нової Siri, що виглядало як революційне досягнення в індустрії.
Однак після кількох місяців трансляції цих реклам Apple підтвердила, що обіцяні функції Siri з’являться не раніше 2026 року. Причини затримки компанія не пояснила, що викликало хвилю невдоволення серед споживачів.
Внутрішні зміни в Apple після скандалу
Цей інцидент став причиною значних змін у керівництві компанії. Глава відділу ШІ, Джон Джіанандреа, був замінений на Майка Роквелла, віце-президента групи Vision Products. Ці зміни викликали додаткові питання щодо того, чи справді компанія має стратегію для своєчасної реалізації своїх інновацій.
Вплив затримок на репутацію Apple
Позов стверджує, що реклама Apple вводила споживачів в оману, даючи зрозуміти, що функції Apple Intelligence будуть доступні з моменту випуску iPhone 16. Хоча компанія зняла рекламний ролик з YouTube, інші матеріали, що поширюють такі ж неправдиві заяви, продовжували демонструватися, навіть після того, як Apple стала відома про неможливість реалізації цих функцій у заявлені терміни.

Apple звинувачують у просуванні функціональності, яка фактично не існувала, та в подальшому просуванні цих функцій, навіть після того, як компанія дізналася про неможливість їх реалізації вчасно. Це було зроблено з метою стимулювання покупок нових iPhone з підтримкою Apple Intelligence, що, за словами позивачів, вводить споживачів в оману щодо реальної цінності продуктів.
Юридичні наслідки та репутаційні ризики
«Незважаючи на заяви відповідача про передові можливості ШІ, продукти мали значно обмежену або взагалі відсутню версію Apple Intelligence, що вводило споживачів в оману щодо їх фактичної корисності та продуктивності», – йдеться в позові. Це питання має серйозні наслідки як для репутації компанії, так і для її фінансових результатів, адже споживачі стали більше обережними щодо майбутніх релізів Apple.
Реакція Apple та зміни в управлінні компанією
Не так давно стало відомо, що Роббі Уокер, старший директор Apple, звернувся до команди Siri з внутрішнім повідомленням, в якому визнав затримки у реалізації ключових функцій «негативними» та «ганебними», підкреслюючи, що такі ситуації неприязно впливають на імідж компанії.
Фірма Clarkson Law Firm, що подала позов, має досвід у таких справах. Раніше вона подавала позови проти інших технологічних гігантів, таких як Google, OpenAI та Microsoft, за неналежне використання персональних і авторських даних для навчання їхніх систем штучного інтелекту. Проте ці справи не завершилися на користь позивачів.