Незважаючи на зростаючу кількість користувачів та популярність, macOS все ще ставить значні виклики для справжніх геймерів. Хоча існують альтернативні рішення для полегшення цього, Whisky був одним з кращих сумісних шарів, який зараз занепадає — через те, що його розробник просто втратив інтерес до проєкту.

Розробник Whisky нещодавно оголосив, що проєкт більше не буде активно підтримуватися. Whisky, також відомий як WhiskyWine, є зручним інтерфейсом для запуску сумісного шару Wine на macOS.

Як і Wine, Whisky є відкритим програмним забезпеченням, однак включає в себе код від CodeWeavers CrossOver — комерційного продукту, призначеного для покращення функціональності Wine шляхом додавання додаткових виправлень та поліпшеної сумісності для запуску ігор Windows на Mac. CodeWeavers внесла понад 50 000 змін до Wine, що робить їх важливим учасником у розвитку цього проєкту.

Whisky більше не отримає нових оновлень, за винятком, можливо, рідкісних виправлень, якщо оновлення macOS порушить роботу програми. Розробник пояснив, що втратив інтерес до проєкту через його витратність та невеликий фінансовий винагородження — особливо для студента.


Графіка ігор на macOS

Крім того, розробник зазначив, що Whisky не принесла значних результатів для більш широкої спільноти Wine. Оскільки Whisky базується на CrossOver і не вводить нових вдосконалень, вона зрештою виявилася недостатньо ефективною.

Розробник охарактеризував Whisky як «паразитичні відносини» з CrossOver, що може зашкодити його прибутковості. «Без CrossOver не було б Wine на Mac», — сказав програміст.

CodeWeavers продовжує інвестувати значні ресурси в перетворення macOS на життєздатну ігрову платформу. CrossOver тепер підтримує інструменти для роботи з найновішими іграми на DirectX 12 для macOS, що навіть спонукало Apple використовувати відкритий код для створення свого власного інструменту Game Porting Toolkit.

Між тим, Whisky лише переносив окремі функції з CrossOver та інструментів Apple для користувачів під відкритим кодом.

Whisky був значним проєктом для одного розробника, і тому рішення про припинення активної розробки було дуже важким. Тепер програміст зосереджений на інших проєктах, зокрема на портуваннях Sonic Unleashed Recompiled для macOS, що використовує Metal API Apple. Перекомпіляція старих ігор для консолей — це новий фронт для любителів ретро-ігор, хоча це навряд чи замінить емуляцію або віртуалізацію через величезні зусилля, необхідні для перенесення кожної гри на сучасні ПК.