Нові дослідження IIHS показали, що системи автоматичного гальмування не зважають на світловідбивний одяг

Нові дослідження IIHS показали, що системи автоматичного гальмування не зважають на світловідбивний одяг

Аналіз ефективності систем автоматичного екстреного гальмування у нічний час

Дослідження, проведене Страховим інститутом безпеки на дорогах (IIHS), виявило непередбачувану аномалію в роботі систем автоматичного екстреного гальмування (AEB) у темний час доби. Окремі автомобільні системи, призначені для автоматичного гальмування в критичних ситуаціях, виявили неефективність у розпізнаванні пішоходів, що носили спеціально розроблений одяг для підвищення видимості вночі.

Деталі дослідження та методика тестування

У дослідженні, яке проводилося для оцінки ефективності AEB в умовах поганої видимості, брали участь три автомобілі модельного року 2023: Honda CR-V, Mazda CX-5 та Subaru Forester. Метою тестів було визначити здатність кожного з автомобілів виявляти пішоходів, одягнених у різноманітний одяг, при швидкості 25 миль/год (40 км/год), а також вплив різних рівнів освітлення на точність системи.

Результати тестів на різних рівнях освітлення

Результати тестування показали, що, незважаючи на застосування спеціальних світловідбиваючих смуг на одязі манекенів, системи Honda і Mazda не змогли адекватно розпізнати пішоходів і здійснили аварійні гальмування тільки у випадку, коли манекен був одягнений в чорний колір. Однак додавання світловідбиваючих елементів не дало очікуваного результату — системи не змогли ефективно ідентифікувати манекенів у будь-якому з варіантів одягу.

Інтересні результати для різних сценаріїв освітлення

Важливою частиною тесту стало дослідження впливу різних рівнів освітлення на здатність систем AEB працювати вночі. Зокрема, Mazda CX-5 виявила чутливість до рівня освітлення — система почала гальмувати значно ефективніше, коли рівень освітлення досягав 10 люкс. Проте, при збільшенні освітленості до 20 люкс, ефективність системи значно знизилася. Це підкреслює важливість точного налаштування системи для коректної роботи при змінних умовах навколишнього середовища.

У порівнянні з іншими моделями, Subaru Forester показав найкращі результати в тестах, оскільки система автоматичного екстреного гальмування в цьому автомобілі уникала зіткнень у всіх тестах, за винятком одного випадку, коли манекен був одягнений у світловідбиваючий одяг.

Аномалія, яка потребує розслідування

Один з найцікавіших і на диво парадоксальних моментів тесту полягав у тому, що Subaru не зміг уникнути зіткнення з манекеном, що носив світловідбиваючий одяг. Ця ситуація поставила перед експертами IIHS питання про те, чому окремі моделі автомобілів не можуть ефективно розпізнавати пішоходів у певних умовах, навіть якщо вони знаходяться в одязі, що збільшує їх видимість. Наразі відповідь на це питання не знайдена.

Тим не менше, інститут IIHS продовжує дослідження і планує додаткові тести для більш детального вивчення впливу різних факторів, таких як освітлення, кольори одягу та швидкість автомобіля на ефективність систем AEB в нічний час.

Джерело: IIHS

З повним дослідженням можна ознайомитися на офіційному сайті Інституту.

Нічне тестування: як автономні системи реагують на пішоходів у різному одязі

Дослідження ефективності автоматичного екстреного гальмування в темний час доби при різному освітленні дороги та відмінності в одязі пішоходів. Джерело: IIHS