Дві країни, тісно пов’язані з Росією, відмовляються від її нафтових танкерів, що потрапили під санкції США

Дві країни, тісно пов’язані з Росією, відмовляються від її нафтових танкерів, що потрапили під санкції США

Ситуація з танкерами, що перевозять російську нафту: нові санкції та їхні наслідки

Китай і Індія ухвалили рішення не приймати в своїх портах танкери з російською нафтою, які потрапили під санкції Сполучених Штатів. Це стало відомо з повідомлень Bloomberg, які повідомляють, що нові обмеження стосуються не лише завантаження, але й розвантаження таких суден у портах цих країн. Відзначається, що заборона не поширюється на танкери, зафрахтовані до 10 січня цього року, якщо вони встигнуть розвантажити вантаж до 12 березня.

Зокрема, індійські банки тепер вимагають додаткові сертифікати походження для підтвердження, що нафта не постачається від санкціонованих постачальників. Як повідомляють індійські чиновники, вплив санкцій відчуватиметься після того, як завершиться період згортання, що настане через два місяці.

У зв’язку з введенням нових обмежень індійські нафтопереробні заводи почали активні переговори з трейдерами з Близького Сходу щодо можливих термінових поставок нафти. Тепер вони намагаються знайти альтернативи російським постачанням, враховуючи нові обмеження та вимоги до сертифікації походження нафти.

Також стало відомо, що влада Китаю відмовилася прийняти три танкери з російською нафтою, які мали в своєму складі понад два мільйони барелів нафти. Ці судна наразі дрейфують в акваторії на сході від китайського узбережжя, очікуючи можливості розвантаження в іншому місці.

Роль Великої Британії в боротьбі з «тіньовим флотом»

Не можна не відзначити також участь Великої Британії у процесі моніторингу так званого «тіньового флоту» Росії, що діє в Балтійському морі. За допомогою штучного інтелекту країни Об’єднаних експедиційних сил (JEF) мають на меті відстежувати переміщення російських суден і попереджати країни Балтії про можливі загрози для їх критично важливої інфраструктури, включаючи об’єкти енергетики та телекомунікацій. Це нове завдання спрямоване на запобігання будь-яким спробам обходу санкцій за допомогою тіньових схем поставок.

До введення нових санкцій було відомо, що США готуються ввести додаткові обмеження щодо Росії, які будуть стосуватися танкерів, що займаються транспортуванням російської нафти. Ці заходи спрямовані на те, щоб максимально обмежити можливості Росії експортувати нафтопродукти та нафти через міжнародні води, обходячи санкційні режими.

Розвиток ситуації в постачанні російської нафти

За даними компанії Kpler, у липні 2024 року більше 83% сирої нафти, що експортується з Росії, було перевезено на танкерах, які працюють поза стандартними міжнародними угодами. Водночас лише 33% з цих суден були застраховані міжнародними страховими компаніями, що додає додаткову непередбачуваність на глобальний ринок нафти. За словами енергетичного експерта Антоніо Гарсії, це зміщення в бік тіньового флоту має серйозні наслідки для стабільності світових цін на нафту та загальної глобальної торгівлі. Як підкреслює експерт, використання тіньового флоту створює додаткові проблеми для ринку, позбавляючи основні торгові механізми впливу на вартість нафти.