Незважаючи на те, що електричний вантажівка Mercedes-Benz Eactros 600 вже був запущений у серійне виробництво і отримав нагороду The Truck of the Year, компанія Daimler вирішила ще раз перевірити його можливості, цього разу на зимових дорогах Північної Європи.
Зимові випробування Mercedes-Benz Eactros 600: Енергетичні випробування на європейських трасах
Для цієї мети було організовано випробувальний пробіг, у якому брали участь дві вантажівки з загальною масою 40 тонн. Тестування проходило протягом 16 днів на дистанції 6500 км, яка охопила 10 країн Європи. Маршрут стартував у Німеччині, після чого вантажівки рухалися через Данію, Швецію, Фінляндію, досягли полярного кола, а потім повернулися через Естонію, Латвію, Литву, Польщу, Чехію та Австрію. Частина маршруту збігалася з літнім випробуванням, яке проводилось в 2024 році, коли Eactros 600 тестувався в умовах більш теплих температур.

Європейський тур EACTROS 600 зимових доріг. Фото: вантажівка Daimler
Випробування проходили за температурного діапазону від -18 до +9 градусів Цельсія. Середня щоденна швидкість руху вантажівок складала від 64 до 77 км/год. Під час випробувань було також проведено аналіз споживання енергії. Так, після холодного старту при середній температурі -2 градуси Цельсія та використанні енергоефективних шин класу B, споживання енергії збільшилося на 25% порівняно з літніми шинами класу A.
- 5% енергії було витрачено на підтримку температури 21°C у кабіні;
- менше 1% — на опалення акумулятора;
- 15% — на підвищення стійкості до повітря та покращення кочення шин;
- 4% — на зниження ефективності відновлення енергії.
Джохен Готштейн, менеджер з тестування енергетичних систем в Daimler, зазначив, що навіть при низьких температурах повітря, коли щільність повітря збільшується, опір кочення і аеродинаміка значно впливають на споживання енергії. Висока стійкість до повітря, особливо в умовах зимових доріг, збільшує витрати енергії, а зимові шини з високим опором кочення ще більше підвищують цей показник.
Особливо важливим є тестування на складних зимових маршрутах, де споживання енергії збільшується до 50% порівняно з літнім періодом на шинах класу A. Це також підтвердило використання спеціальних скандинавських зимових шин, які мають значно вищий опір коченню та краще пристосовані до екстремальних зимових умов.

Європейський тур EACTROS 600 зимових доріг. Фото: вантажівка Daimler
Однією з важливих особливостей Mercedes-Benz Eactros 600 є те, що навіть в умовах сильного морозу водії не відчувають дискомфорту завдяки ефективній системі обігріву салону. Під час випробувань температура в кабіні підтримувалася на рівні 21°C вдень і 19°C вночі, що забезпечило комфортне перебування водіїв при мінімальних витратах енергії.
Основні характеристики Mercedes-Benz Eactros 600
Mercedes-Benz Eactros 600 оснащений трьома літій-залізо-фосфатними (LFP) акумуляторними блоками загальною ємністю 621 кВт·год. Це забезпечує достатню потужність для виконання великих вантажних перевезень на дальні відстані. Як і інші вантажівки серії Actros, Eactros 600 розрахований на експлуатацію до 1,2 мільйона кілометрів за 10 років, при цьому залишкова ємність батареї після цього періоду не повинна бути нижчою за 80% від початкової ємності.
Технічні характеристики дозволяють Eactros 600 перевозити вантажі загальною масою до 44 тонн, хоча в окремих випадках національне законодавство дозволяє підвищувати корисне навантаження для цього виду транспортних засобів.
Цей електричний вантажівка з повним приводом став доступним для замовлення наприкінці листопада минулого року, демонструючи найкращі результати в категорії електричних вантажівок на європейському ринку.
Джерело: вантажівка Daimler