Mercedes eActros 600 пройшов повторні випробування взимку — витрата електроенергії зросла на 25%, а подекуди й 50%

Mercedes eActros 600 пройшов повторні випробування взимку — витрата електроенергії зросла на 25%, а подекуди й 50%

Незважаючи на те, що електричний вантажівка Mercedes-Benz Eactros 600 вже був запущений у серійне виробництво і отримав нагороду The Truck of the Year, компанія Daimler вирішила ще раз перевірити його можливості, цього разу на зимових дорогах Північної Європи.

Зимові випробування Mercedes-Benz Eactros 600: Енергетичні випробування на європейських трасах

Для цієї мети було організовано випробувальний пробіг, у якому брали участь дві вантажівки з загальною масою 40 тонн. Тестування проходило протягом 16 днів на дистанції 6500 км, яка охопила 10 країн Європи. Маршрут стартував у Німеччині, після чого вантажівки рухалися через Данію, Швецію, Фінляндію, досягли полярного кола, а потім повернулися через Естонію, Латвію, Литву, Польщу, Чехію та Австрію. Частина маршруту збігалася з літнім випробуванням, яке проводилось в 2024 році, коли Eactros 600 тестувався в умовах більш теплих температур.

Европейский тур EACTROS 600 зимових доріг
Європейський тур EACTROS 600 зимових доріг. Фото: вантажівка Daimler

Випробування проходили за температурного діапазону від -18 до +9 градусів Цельсія. Середня щоденна швидкість руху вантажівок складала від 64 до 77 км/год. Під час випробувань було також проведено аналіз споживання енергії. Так, після холодного старту при середній температурі -2 градуси Цельсія та використанні енергоефективних шин класу B, споживання енергії збільшилося на 25% порівняно з літніми шинами класу A.

  • 5% енергії було витрачено на підтримку температури 21°C у кабіні;
  • менше 1% — на опалення акумулятора;
  • 15% — на підвищення стійкості до повітря та покращення кочення шин;
  • 4% — на зниження ефективності відновлення енергії.

Джохен Готштейн, менеджер з тестування енергетичних систем в Daimler, зазначив, що навіть при низьких температурах повітря, коли щільність повітря збільшується, опір кочення і аеродинаміка значно впливають на споживання енергії. Висока стійкість до повітря, особливо в умовах зимових доріг, збільшує витрати енергії, а зимові шини з високим опором кочення ще більше підвищують цей показник.

Особливо важливим є тестування на складних зимових маршрутах, де споживання енергії збільшується до 50% порівняно з літнім періодом на шинах класу A. Це також підтвердило використання спеціальних скандинавських зимових шин, які мають значно вищий опір коченню та краще пристосовані до екстремальних зимових умов.

Mercedes-Benz Eactros 600 в зимових умовах
Європейський тур EACTROS 600 зимових доріг. Фото: вантажівка Daimler

Однією з важливих особливостей Mercedes-Benz Eactros 600 є те, що навіть в умовах сильного морозу водії не відчувають дискомфорту завдяки ефективній системі обігріву салону. Під час випробувань температура в кабіні підтримувалася на рівні 21°C вдень і 19°C вночі, що забезпечило комфортне перебування водіїв при мінімальних витратах енергії.

Основні характеристики Mercedes-Benz Eactros 600

Mercedes-Benz Eactros 600 оснащений трьома літій-залізо-фосфатними (LFP) акумуляторними блоками загальною ємністю 621 кВт·год. Це забезпечує достатню потужність для виконання великих вантажних перевезень на дальні відстані. Як і інші вантажівки серії Actros, Eactros 600 розрахований на експлуатацію до 1,2 мільйона кілометрів за 10 років, при цьому залишкова ємність батареї після цього періоду не повинна бути нижчою за 80% від початкової ємності.

Технічні характеристики дозволяють Eactros 600 перевозити вантажі загальною масою до 44 тонн, хоча в окремих випадках національне законодавство дозволяє підвищувати корисне навантаження для цього виду транспортних засобів.

Цей електричний вантажівка з повним приводом став доступним для замовлення наприкінці листопада минулого року, демонструючи найкращі результати в категорії електричних вантажівок на європейському ринку.

Джерело: вантажівка Daimler